Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: ons maj 22, 2024 7:17 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 375 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 25  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jan 24, 2005 2:06 pm 
okj :)


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 28, 2005 12:11 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:02 pm
Inlägg: 236
Ort: Stockholm
skapade en egen tråd om skidor: http://www.tolkiensarda.se/forum/viewto ... 7309#47309


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 28, 2005 12:13 pm 
såg det :D


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 09, 2005 5:38 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Aderyn skrev:
Onsdagarna är de värsta skoldagarna (under läsåret!). De är från 9 till 4. Man blir inte klok. (Under de andra dagarna är jag ledig, ledig, förmiddan och förmiddan).


Aderyn, jag tog detta citat från "hobby-tråden", men jag fortsätter diskussionen här...

Hur kan du klaga! På onsdagarna går vi 8,10 - 15,40, och vi är INTE lediga så gått som resten av veckan! Tycker att det känns väldigt orättvist, vad läser du?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 09, 2005 6:05 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: ons jan 19, 2005 8:43 pm
Inlägg: 478
Ort: Trollhättan
Hav förtröstan. Det ar ganska lugnt att gå på universitetet. Jag är ledig två dagar i veckan. Men man måste ju plugga om man vill klara några tentor. Däremot är det skitjobbigt på tisdagarna. Jag pendlar till Göteborg och måste därför gå upp 5.45 för att hinna till tåget. Jag går till 15.00 men jag är inte hemma förrän vid fem-tiden. Dessutom spelar jag schack i klubb och ni kan ju själva gissa vilken kväll i veckan vi har våra träffar.

_________________
Speaking words of wisdom: Let it be- Paul McCartney


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 09, 2005 6:50 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Låter inte så kul.

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 09, 2005 6:52 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Merry, då han var lite förfärad, skrev:
Hur kan du klaga!


Hur jag kan klaga? Jag är ju van vid frihet! Självklart klagar man över den längsta dagen, då alla andra dagar är hälften så långa, om ens det. Och jag gillar inte ens lektioner. Jag vill bara, som alla andra dagarna, gå hem och sova.

Vet du vad som värre är? Det finns de i skolan som bara behöver gå till skolan på just onsdagarna. Man ser dem aldrig annars. Och jag går i skolan minst 3 gånger så mycket som dem.

Jag går i en friskola, tredje året. Vi läste alla ämnerna förra året. Därför är det så få kvar att läsa iår, alltså så få ämnen att läsa.

Förresten. Jag tycker synd om dig. Jag har det dåligt under onsdagarna. Men du måste ha det mycket värre än mig.

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 09, 2005 9:35 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: tor apr 15, 2004 8:06 pm
Inlägg: 541
Ort: Tyresö
Herregud, nio till fyra är väl inte så farligt? Mina onsdagar går jag i skolan samma tider och efter det spelar jag musik till och från till klockan åtta.

Hur mycket frihet är det att bara slösa bort sin dag i sängen? Använd dagen till något vettigt istället, arbete och plugg är bra exempel.

_________________
Är du dosan som passar till min stickpropp? Den behöver lite närkontakt.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 09, 2005 10:09 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Jag var riktigt trött imorse. Min primärtanke var att luta mig mot väggen och drömma mig bort. Förlåt mig (nonchalant ton) om det fick mitt liv att bygga på det.

Nej, käre Nadre, jag sysslar med annat än att sova. Tyvärr används inte tiden bättre för det. Jag ägnar mer energi åt TA än att förverkliga mina drömmar. Hur tror du det känns? Inte bra... Men, som sagt. Det är ändå mitt problem. eller rättare sagt; min möjlighet. Tänk vilken ära att kunna arbeta emot det... ('säkta om jag var halvt nonchalant i detta inlägg. Är fortfarande trött)
Nadre skrev:
Herregud, nio till fyra är väl inte så farligt?


Det låter kanske ofarligt. Men när man är bekväm, efter en sådan miniskolvecka som jag har, är alla långa dagar farliga. Det finns inget du kan göra åt det. SÅ snälla... låt mig "plågas" ifred! Jag orkar inte försvara mina känslor just nu!

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 10, 2005 3:42 pm 
på onsdagar går jag 8.45-12.20 :mrgreen: hihi :P
Fast jag är ju aaaningen yngre än alla andra här.. :P


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 10, 2005 5:54 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: ons jan 19, 2005 8:43 pm
Inlägg: 478
Ort: Trollhättan
Ja ja, hs det trevligt ni som måste till skolan på onsdagar. Så länge de kurser jag går på nu pågår då är jag ledig på onsdagar, men det behöver jag läs mitt tidigare inlägg för att se varför.

_________________
Speaking words of wisdom: Let it be- Paul McCartney


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 10, 2005 7:03 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
För de som gillar siffror kan jag säga att jag börjar 8:15-8:30 och slutar 14:00-16:05 fem dagar i veckan. :wink:
Och nästa vecka kommer vi att ha den bästa idrottslektionen någonsin; Teori! Nej, jag är inte ironisk.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 10, 2005 8:35 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Snacka om att älska idrottlektionerna *detta var ironi*. Kan vi inte byta?

Jag har ingen idrott. Vår vanliga idrott upphörde när vi började trean. Vi som ville, kunde spela bollspel. Men det ville bara 5 treor. Vad hade de andra att förlora? Bollspelet hölls ändå i enbart ett halvår. Förra terminen hade jag den sista idrottslektionen NÅGONSIN. Eran är slut.

Fast jag skadas inte. Skolan hjälper ju till med SATS-kort. Tyvärr är det bara två treor som har satskort, varav en, jag, använder den.

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 10, 2005 8:35 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Beledhel skrev:
För de som gillar siffror kan jag säga att jag börjar 8:15-8:30 och slutar 14:00-16:05 fem dagar i veckan. :wink:
Och nästa vecka kommer vi att ha den bästa idrottslektionen någonsin; Teori! Nej, jag är inte ironisk.


Huh :D :twisted:

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 10, 2005 8:39 pm 
Offline
Wavemaster of the World

Blev medlem: mån apr 19, 2004 6:10 pm
Inlägg: 2010
Ort: Världen
På tal om idrottslektioner så var måndagens sådan en av de få som jag tyckt om: hinderbana. Träningsvärken har visserligen inte riktigt gått över än :oops: men jag ser fram emot morgondagens lektion som fortsätter på samma tema. Sedan skall vi börja med skidåkning och dylikt. Då byter jag gärna med dig, Aderyn!

_________________
"Det har alltid varit kyrkans uppgift att försöka motverka förtryck." - präst i lokaltidningen

Ha. Ha. Ha.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 375 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 25  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010