Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 9:05 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: 50 reasons to why LotR sucks
InläggPostat: mån nov 08, 2004 9:11 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Hittade en sida på internet med "50 reasons to why the Lord of the Rings sucks"(Filmen) ... De har nog hittat på de sämsta anledningarna till varför LotR filmen skulle vara dålig.. Ta er en titt så kanske ni får er ett gott skratt :) http://www.pointlesswasteoftime.com/film/50reasons.html


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 08, 2004 9:23 pm 
Offline
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 19, 2003 10:57 pm
Inlägg: 2279
Ort: Uppsala
Ho ho ho! Jag tyckte att det var roligt. De här var bäst:

14. The Battle Droid Syndrome.

The mutated muscular soldiers of Mordor turned out to be hilariously ineffective fighters, a dozen of them held off by a single dying human. Apparently they made the beasts by crossing Orcs, Goblins and the French.

20. Magic Mechanics.

Experts on the occult say in order for a wizard to floorspin a fully-grown man like Gandalf, he'd need three magical staffs, not two.

31. Homage or theft V?

The concept of the violent dwarf was based on Al Pacino.

37. Weighty issues.

AKA "Plot Hole No. 273." Even with all that walking and light eating, the character of Sam only got fatter.

38. Realism, schmealism.

Liv Tyler's immortal elf volunteers to give up her eternal life for a single romance with a human man. Could any man really be that well endowed? I find it unlikely.

43. Rationalization for violence.

Why, in part 1, is the black octopus creature painted as the bad guy when it attacks, when one of the fellowship had clearly been throwing rocks at it?


44. The Shoeless Land.

The Hobbits both 1) refuse to wear shoes and 2) run a livestock-based farming economy. Wouldn't they constantly be stepping in crap? Why doesn't the movie address this issue?

_________________
I'm just an ancient drummer boy and in the wars I used to play.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 08, 2004 9:30 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Några andra kul:

# Speaking of Orcs...

The Orcs were obviously stolen from PC game maker Blizzard and its Warcraft series. Too bad Blizzard is apparently too scared to sue New Line over it.

#Sloppy CGI.

Gandalf's smoke boat at Bilbo's party is pretty impressive, but smoke cannot be made to travel horizontally, thus revealing it to be nothing but a cheap special effect.


#Homage or theft II?

The wise old wizard character was stolen from Harry Potter.


#Return of the Living Dead.

In FOTR, if you watch closely during the Inn scene, Frodo and his crew are shown getting stabbed by the Ring Wraiths. Then, five seconds later, they are fine again. Note to the director: try proofreading your movie before you release it to the public.


#Gold: The Stretchy Element.

The ring, which is seen to be at least two inches in diameter at the beginning to fit the polish sausage-sized finger of Sauron, suddenly fits Frodo's child-sized finger later. I guess this movie takes place in a world where rings magically change sizes on their own.


# Homage or theft X?

The character of Elrond was based on Agent Smith from The Matrix.


#Meesa gonna make theesa movie suckah!

The character of Gollum in The Two Towers was entirely computer animated (a cheap effort to cash in on Jar Jar Binks Mania) but was just a dim shadow of George Lucas' effort. Thank you, Peter Jackson. Thank you right to Hell.


#Watch out! He's going to explode!

The heroes are shown eating again and again, and yet no one ever goes to the bathroom throughout their entire quest.


# Finders, keepers.

So Bilbo, who we are supposed to identify with as a protagonist, finds a piece of someone else's jewelry and just keeps it for himself? That's funny, because I would expect a good man to submit it to the local Lost and Found so it could be claimed by its owner. It makes me wonder if he bought that hillside house or if he was just squatting.


#Invisible Implausibility.

Every time Frodo or Bilbo went invisible with the ring they should have also gone BLIND. Your eyes cannot function unless light is reflected off the cornea. If light passes through it (as must be the case with invisibility) sight is no longer possible. Also, rings do not turn you invisible.



De har också hittat på att det ska komma en fjärde film: http://www.pointlesswasteoftime.com/lor ... ings4.html


Senast redigerad av Gilgond tis nov 09, 2004 7:01 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 08, 2004 9:32 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör nov 22, 2003 12:31 am
Inlägg: 614
Ort: Sverige
Welcome to the ironical generation... :) Den var ganska rolig. Hoppas killen inte blir mordhotad, som den där tjejen på någon Norrlandstidning som skrev en ironisk krönika om "Sagan om Ringen-boken som byggde på dom populära filmerna". :( :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 5:19 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Citera:
I'll have to rent that one.

The rushed-through story the screenwriter threw in as the first ten minutes of Fellowship of the Ring looked a lot more interesting than the movie we were forced to watch. Why didn't somebody make a movie off that instead?


Ja. En film om när Elendil och Gil-Galad sparkar ut Sauron. Klappar händerna!!!

tänk. Att man ens slösar bort sitt liv av att se in på sådana menlösa skämt...

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 8:45 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Menlösa? Jag tycker inte det verkar så otroligt dumt. Jag skulle gärna läsa mer utförligt (som i LoTR format) om hela sista tiden i andra åldern och om sista alliansen. Märk väl att jag vill läsa om det och inte att de gör någon film om det, då det inte finns någon grund för den.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 26, 2004 5:33 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Jag var då inte speciellt seriös med det. Det fanns tyvärr ingen Smiley som kunde visa min ironi.

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 26, 2004 6:08 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Ok. Jag tog dig visst lite väl ordagrannt, men jag tycker ändå att det vore kul om Christoffer (Tolkien) skulle kunnasammanställa eller t.o.m skriva en bok själv om den tiden.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 29, 2004 2:05 am 
Offline
Dúnadan
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör nov 27, 2004 4:11 pm
Inlägg: 121
Ort: Falkenberg
:lol: Verkligen rolig sida, skrattar fortfarande åt en del av skämten. Underhållande.
Men det roligaste var ju när jag skickade länken till en kompis (som inte läst böckerna men sett filmerna) och han blev så förbannad. Först sa han: "Men hallå, Tolkien skrev kanske boken sådär 30 år innan Warcraft kom" och senare "Alltså förstår dem inte att det är fantasy? De tar det som om det vore en dokumentär av verkligheten!" :lol:

Jag skrattade så otrolig mycket åt honom för att han inte förstod att det var ren sarkasm och ironi. Att man kan läsa ett skämt som #20:
Citera:
Magic Mechanics.
Experts on the occult say in order for a wizard to floorspin a fully-grown man like Gandalf, he'd need three magical staffs, not two.

och fortfarande inte förstå att det är ett skämt. Stackare... :D :D


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 1:46 pm 
Offline
Avar

Blev medlem: lör dec 04, 2004 10:59 am
Inlägg: 170
Ort: Helsingfors
Molnies skrev:
:lol: Verkligen rolig sida, skrattar fortfarande åt en del av skämten. Underhållande.
Men det roligaste var ju när jag skickade länken till en kompis (som inte läst böckerna men sett filmerna) och han blev så förbannad. Först sa han: "Men hallå, Tolkien skrev kanske boken sådär 30 år innan Warcraft kom" och senare "Alltså förstår dem inte att det är fantasy? De tar det som om det vore en dokumentär av verkligheten!" :lol:

Jag skrattade så otrolig mycket åt honom för att han inte förstod att det var ren sarkasm och ironi. Att man kan läsa ett skämt som #20:
Citera:
Magic Mechanics.
Experts on the occult say in order for a wizard to floorspin a fully-grown man like Gandalf, he'd need three magical staffs, not two.

och fortfarande inte förstå att det är ett skämt. Stackare... :D :D

Nej, vissa tar skämt om sådant man tycker om på allvar och jag hör nog till dem är jag rädd...som tur har jag också begåvats med ett sinne för humor, så tack och lov KUNDE jag skratta åt de flesta ironiska "reasons why LotR sucks" :D

_________________
This is who I am: Escapist, Paradise Seeker


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 9:02 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: ons nov 19, 2003 7:09 pm
Inlägg: 1139
Ort: Göteborg
Mina damer och herrar, i sådana här situationer måste man dra sig till minnes trolljägarens regel nr 1:

Do Not Feed The Troll.

_________________
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 50 reasons to why LotR sucks
InläggPostat: mån mar 24, 2008 6:23 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 24, 2008 3:15 pm
Inlägg: 448
Ort: Värmland
haha, den här fick mig att skratta som fan:

Citera:
Gold: The Stretchy Element.
The ring, which is seen to be at least two inches in diameter at the beginning to fit the polish sausage-sized finger of Sauron, suddenly fits Frodo's child-sized finger later. I guess this movie takes place in a world where rings magically change sizes on their own.

Kommer någon annan ihåg Isildurs text: (om ringen)
Citera:
...Dock, medan jag skriver detta märker jag faktiskt hur den blir alltmera avkyld, och den tycks även krympa...

Så, som svar till texten. Ja. :lol:

Haha. Haha. :lol:
Den som skrev det där vet nog inte ens att böckerna existerar. För Gandalf är ju tydligen tagen från Dumbledore i Harry Potter :lol: Och han klagar på att PJ inte gjorde några efterforskningar? :lol:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: 50 reasons to why LotR sucks
InläggPostat: sön jul 25, 2010 2:23 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis okt 20, 2009 4:51 pm
Inlägg: 436
Ort: Stockholm
jag förstår inte är den här personen seriös :shock:

_________________
"The world is changing. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air.”
Lavskägge


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jul 26, 2010 8:35 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Nej, självklart inte.

Alla sådana här roliga listor verkar av någon anledning bli missförstådda ...


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010