Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:28 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 75 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 29, 2005 5:10 pm 
Offline
Avar
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre nov 07, 2003 9:52 am
Inlägg: 193
Ort: I love Hjo :)
jo, det ser jag fram emot! vi får väl se :)

_________________
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Where do I take this pain of mine
I run but it stays right by my side

MetallicA - Load - Until It Sleeps


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 30, 2005 7:58 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Tja julafton är ju på en lördag vilket innebär att man måste jobba ända fram till fredagen om man inte tar av sina surt förvärvade semesterdagar och sen måste man börja jobba redan på tisdagen igen. Vi åker till dalarna och kommer fram sent på fredag kväll. Om vi inte måste åka på själva julafton (gudarna förbjude!) och sen blir vi tvungna att dra redan på annandag jul om vi ska hinna tillbaka för att jobba.
Blöh!
Nyårshelgen blir bara lördag, söndag som vanligt och jag som fyller jämnt dagen före. Vägrar jobba! :evil:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 03, 2005 8:55 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Tack och lov, säger jag att julafton är på en lördag! :) Det gör att arbetsveckan blir lite mera normal och folk har några fler dagar på sig att handla de för julen så viktiga varor som jag tillhandahåller. (Sprit.) De år som julveckan innehåller som minst vardagar är det ett rent hysteriskt arbetsförhållande. På något sätt måste man försöka hinna med att ta emot leveranser och serva varenda männsika inom, typ, fyra mils radie samtidigt. Kan bli svettigt ibland. Bättre då med normala veckor där varorna kommer i början på veckan och kunderna i slutet.

Om det nu kunde vara någon tröst? :D

Grattis till tillökningen!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 05, 2005 9:03 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Hm... Jag försår dig Rosie. Men inte ur mitt eget perspektiv. Jag vill vara ledig så mycket som möjligt och jobba så lite som möjligt. Har ju andra intressen i livet. :wink:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 12, 2006 10:01 am 
Offline
Östring

Blev medlem: ons dec 21, 2005 8:56 pm
Inlägg: 41
Ort: Torshälla
Det är ju inte semesterdags än på länge, men man kan ju börja drömma och planera. Vi har bestämt oss för att bila ner till Frankrike, för att sedan ta färjan över till England, med siktet mot London.
Har aldrig åkt så långt med barnen, i bil dessutom, vi får väl se om vi överlever. :wink:
Har ni några bra tips på sevärdigheter?
Vi ska nog åka: Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike och så England.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 12, 2006 7:58 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Oj! Och jag som tycker att det är en pina att bila hela vägen till Säfsen. (En sträcka på runt 10-12 mil från oss). :oops: Jag verkligen avskyr att åka bil. Kan bero på att jag har fyra mil till jobbet.
Kan också bero på att jag betraktar bilen som något livsfarligt som kan ta livet av en vilken minut som helst... (Precis vad man vill höra när man sitter och planerar en bilsemester, eller hur? Ursäkta mig.)

Jag hoppas själv på att kunna ta mig och familjen till medeltidsveckan på Gotland i år. Det hänger på om vi lyckas få semester båda två den veckan. Då blir jag visserligen så illa tvungen att åka ännu längre än till Säfsen, men medeltidsveckan lär ju inte komma till mig så...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån feb 13, 2006 8:46 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Rosie! Min kille kommer från Fredriksberg (grannsamhälle till Säfsen), vi är där jätteofta! Nu senast i helgen. För oss är det 28 mil, med katt nuförtiden så det resulterar i "skönsång" hela vägen. Visste inte att ni brukade vara där. Jag tillbringar alla stora helger där, Påsk, Midsommar, Jul, You name it! Vad brukar ni göra när ni är där?

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån feb 13, 2006 7:12 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Nja, brukar är väl ett lite för starkt ord. Hela familjen har varit där två gånger, delar av familjen någon enstaka gång mer. Det är nämligen en mycket nystartad tradition (som väl också är ett lite för starkt ord :) ) att vi tar några dagars vintersemester med utförsåkning. Säfsen är då alldeles perfekt både avståndsmässigt och prismässigt. Senast var vi där vecka 5.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 08, 2006 8:16 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Hur ser sommaren ut då gott folk? Några spännande planer på g?

Jag har utökat mitt medeltidsschema i år. Ser just nu ut som följer: mitten av maj Ekenäs Riddarspel, mitten av juni medeltidsmarknad i Norrköping, nån gång i juli (glömt när) Kungahälla i Kungälv igen. Ett väldans flängande kan tyckas men inte så illa som det ser ut vid första ögonkastet, kommer nämligen att vara Norrköpingsbo från 1/5. :shock: :P :?

Har sytt första stassen till blivande sambon och vad som skulle blivit sommarens klänning till mig, men den är för varm så den får bli vår och höst och så måste jag skrapa fram pengar nånstans ifrån och köpa tunnare tyg och slänga ihop en till.
Så kul att jag fått med mig min andra hälft på detta. Hoppas han inte tröttnar efter Ekenäs bara.

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor mar 09, 2006 8:34 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Lyckost dig! Min är inte alls intresserad av att klä ut sig. Utom när jag vill ha fotosessioner med honom.
Jag kanske ska på en tioårs återträff med min folkhögskola i Norge i juni. Inget Roskilde i år eftersom vi känner för att hitta på något nytt. Dessutom så går det alldeles för mycket pengar på såna där tillställningar! :shock:
Inte sommar men vi åker till våren om en vecka. London hägrar. Vi blir borta två nätter men det ska bli kul eftersom det är första gången som vi flyger tillsammans och då har vi ändå snart känt varandra i åtta år!

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor mar 09, 2006 10:25 am 
Offline
Maia

Blev medlem: tor jun 10, 2004 8:11 pm
Inlägg: 673
Jag är :mrgreen: av avundsjuka! Av någon anledning längtar jag alltid mest efter det som för tillfället är omöjligt (gräset är grönare) som t ex att dricka vin under graviditeten, roliga resor när alla pengar går till husrenovering, sova när Alfred vill äta varannan timme hela natten (vid sju månaders ålder :? ). London låter fantastiskt. Vad har ni tänkt göra när ni är där?

För övrigt blir jag även grön av avundsjuka på folk som kan "slänga ihop" dräkter och dyl (har själv ännu inte invigt symaskinen jag fick i julas).


Senast redigerad av Olórin tor mar 09, 2006 11:16 am, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor mar 09, 2006 10:49 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Först och främst ska vi ju njuta av den Engelska atmosfären sen blir det nog mest grartisupplevelser såsom parker, viktiga platser, British Museum och en del dyrt som shopping på Oxford street, Carnaby street och Camden Market. Sen hinner vi nog kanske bara med hälften men men... :D

Jag vill också ha en symaskin.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre mar 10, 2006 12:28 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Mmmm, saknar London! Picnic i nån park eller på nån common, Camden, museum... Ska ni till naturhistoriska? Var min favorit. Gillar dinosaurieskelett och meteoriter o sånt. :) Avis! :P

Jag är f.ö. själv rätt chockad över att jag kan "slänga ihop nåt" sådär. Men det har tagit tid för mig att komma hit. Mkt sprättande, många svordomar, mkt tandagnissel och rent av en och annan tår av frustration har det blivit under de 3 år som gått sedan jag sydde min första mantel... Men nu kan jag faktiskt sy! (Inte helt utan vredesutbrott och sprättande, men ändå. :P ) Älskar det!

Jag blir för första gången hyfsat korrekt medeltida i år, i mörkblå ylleklänning med vitt huvudlin och dok. Ser ut som en nunna! :lol: (Hoppas kunna ha den på Ekenäs iaf, sen blir det kanske för varmt som sagt. Den tunnare blir nog nån slags roströd.)

Jo, symaskin är braaaa. :) Bästa julklapp jag någonsin fått. Hm..., den borde nog in på service snart förresten....

F.ö. är det aldrig för sent att börja lära sig nåt nytt. :)

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 26, 2006 2:34 am 
Offline
Östring

Blev medlem: ons dec 21, 2005 8:56 pm
Inlägg: 41
Ort: Torshälla
Vi gjorde vår resa till London och vilken underbar stad. Våra barn fick uppleva allt de sett i sina filmer; Harry Potter, Agent Cody Banks och tvillingarna i London. Vi besökte t om Hamleys, en leksaksaffär på sju våningar, två gånger. Men någonting fattades. Det var vuxentiden.
Med fyra "små" barn fanns det ej mycket tid till vuxen-seightseeeing.
Vi ska försöka att åka igen nästa höst, utan barn, och kanske se även musikalen om LOTR. Andra idéer?
Vi hann aldig se Tower, är det något för oss vuxna?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 27, 2006 8:00 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Mara skrev:
Vi ska försöka att åka igen nästa höst, utan barn, och kanske se även musikalen om LOTR. Andra idéer?

Åh, lyllos! Musikalen! :D
Tja, Naturhistoriska, Covent Garden (fast jag har inte varit där på över 10 år så jag vet inte om det fortfarande är mysigt), kanalbåt i Camden, alla parker. Men jag skulle tipsa om att lämna stan och undersöka omgivningarna lite. Det kryllar av häftiga slott och borgar och vackra trädgårdar öpppna för allmänheten inom en dagsturs radie utanför stan. :)
Plaster jag sett och kan rekommendera är t.ex. Bodiam Castle, Sissinghurst (fantastisk trädgård) och Box Hill (häftig kalkstensås med tjusig utsikt).
Citera:
Vi hann aldig se Tower, är det något för oss vuxna?

Jag minns mest den långa kön som sakta ringlade sig förbi kronjuvelerna. man fick inte stanna och titta, alla måste röra på sig. Inte så upphetsande. Men själva bygget är ju coolt. :)

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 75 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010