Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 1:11 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: sagan om ringen-drömmar
InläggPostat: sön maj 03, 2015 12:00 am 
Offline
Snaga
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor aug 21, 2014 8:47 pm
Inlägg: 3
Ort: Kramfors
Är det fler än jag som haft drömmar inspirerade av Tolkiens värld? Det är inte ofta det händer men jag hade en för inte så länge sen. Det var på morgonsidan för några veckor sedan, jag drömde att jag var en alv och skulle gå på fest. Jag hade en lila klänning på mig och mörkblont långt hår som hängde fritt. Elrond var min date till festen men kommer inte ihåg vad vi pratade om när vi gick uppför trappan till festlokalen. När vi klev in genom dörren och kom in i festlokalen var jag mig själv och inte längre alv och Elrond hade blivit Hugo Weaving. Det satt en stor silvrig discokula i taket och snurrade och reflekterade ljuset över rummet.

På ena sidan av rummet fanns det bord man kunde sitta vid och på andra sidan var det disco. Jag och Hugo satte oss vid första bästa lediga bord, bredvid oss satt också Marton Csokas och han hade sin Celeborn-peruk på sig. Längre in i rummet satt också Galadriel, jag såg henne aldrig men jag visste i drömmen att hon var där. Det fanns några picnic-korgar man kunde bjuda på för att samla in pengar till nåt, vet inte exakt vad, och den som vann någon av korgarna fick gå på picnic med den som hade packat korgen, och Marton kände sig tvungen att bjuda på Galadriel's korg eftersom hom skulle bli sur på honom om han inte vann den.

Innan jag vaknade pratade jag med en kille på festen som verkade trevlig och som jag började gilla.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: sagan om ringen-drömmar
InläggPostat: sön maj 03, 2015 12:22 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jan 28, 2013 2:45 pm
Inlägg: 748
Ort: Göteborg
Ja, jag! Just nu kan jag inte komma ihåg några specifika drömmar då det var ett tag sen jag drömde något Tolkienrelaterat (jag tror dock film!Nori och Dvalin dök upp på något sätt för några veckor sen, fast jag minns inte mer än så). Jag har en tendens att drömma om det som upptar mina tankar under dagarna, så när jag har en mer aktiv Tolkienperiod brukar mina drömmar bli ganska Midgårdsfyllda. (Just nu är det mest textdokument med fotnoter, blurrrgh :? )

Din dröm låter riktigt trevlig! Jag önskar jag också hade några såna just nu x)

Välkommen till forumet, förresten! Jag hoppas att du kommer att trivas! :D

_________________
Jag finner det fortfarande oacceptabelt att dvärgarna inte sjunger om att kasta korvar hit och dit i originalet. Det är synnerligen dåligt gjort av Tolkien.

Redaktör Snöfrid – redaktör och lektör


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: sagan om ringen-drömmar
InläggPostat: tis maj 26, 2015 8:40 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: lör dec 28, 2013 9:42 pm
Inlägg: 575
Ort: Khazad dum
Tror att jag drömde något om Rohan för någon månad sedan, men det kan ha varit Gondor. Eomer dör upp, men sedan försvann han och ersattes av jag tror Imrahil (fråga mig inte varför, han typ försvann). Funderade lie på förmiddagen på varför han kan ha försvunnit, jag har en elak känsla av att jag visste varför i drömmen, men sedan kom jag inte ihåg efter det. Kan ha at göra med någon uruk, men jag tror det var något annat.

_________________
" Baruk khazad! Khazad ai-menu! "


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010