Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön apr 28, 2024 7:01 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 54  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 22, 2003 12:33 am 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 20, 2003 1:30 am
Inlägg: 331
Okej, en presentation:

Mitt namn är Franz. Jag är 19 år och bor vi Växjö. Jag har just gått ut gymnasiet. Kom i kontakt med Tolkiens verk när min far läste först Bilbo, och efter det Sagan om Ringen för mig som godnattsagor när jag var lite. sedan dess har jag haft ett brinnande intresse för Midgård. Jag äslar litteratur, både annan fantasy (Gaiman först och främst...fast efter Tolkien) men även science fiction, thrillers och självbiografier. Övriga intressen är film, musik, serier och rollspel. Tycker om att göra kortfilm, teckna, samt skriva rollspelskampanjer, främst till Sagan om Ringen Rollspelet. En rollspelstrilogi till Sagan om Ringen Rollspelet skriven av mig kommer inom en snar framtid att läggas upp på tolkiens arda. (sorry, kunde inte hålla mig från att göra lite reklam för trilogin..)

Kan för övrigt tillägga att jag är helt ny på forumet, men att jag ska försöka vara aktiv i diskussionerna.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 22, 2003 5:55 pm 
Offline
Vala

Blev medlem: tor sep 04, 2003 9:30 pm
Inlägg: 616
Ort: Stockholm
Aslak skrev:
Plus att Jag är väldigt självupptagen.


det ante mig....

_________________
Ille mi par esse deo videtur


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 25, 2003 11:43 pm 
Offline
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 19, 2003 10:57 pm
Inlägg: 2279
Ort: Uppsala
Ursäkta? Är det något fel i att var självupptagen och självgod. Det är ju Alvernas främsta kännemärke. Och Oscar Wildes.

_________________
I'm just an ancient drummer boy and in the wars I used to play.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 26, 2003 12:06 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: tor okt 02, 2003 7:56 pm
Inlägg: 123
Ort: Tol Eressea
Elller August Strinberg..
Nåja, jag heter Josefin, är snart 18(i mitt huvud iaf) och bor i Göteborg. Läser inte marinbiologi, men dock språk och snart latin.
Hatade från början Tolkien, och läste bara Eddings (slå mig inte nu Johan). Sedan lyckades jag ta mig längre än Bri (medge att de första kapitlerna faktiskt är ganska svåra..) och vandrade sedan vidare in i ljuset. Är förresten med i Mithlond, Göteborgs Tolkienförening.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 26, 2003 1:27 pm 
Offline
Vala

Blev medlem: tor sep 04, 2003 9:30 pm
Inlägg: 616
Ort: Stockholm
Aslak skrev:
Ursäkta? Är det något fel i att var självupptagen och självgod. Det är ju Alvernas främsta kännemärke. Och Oscar Wildes.


jag skrev aldrig det är fel att vara själv upptagen, det gjorde däremot NI.

_________________
Ille mi par esse deo videtur


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån okt 27, 2003 9:51 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: lör aug 02, 2003 8:19 pm
Inlägg: 311
Ort: ö-vik
Jag tänkte fråga er som går på astronomigymnasium, krävs det stora förkunskaper för att klara av det?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 28, 2003 8:46 am 
Offline
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 19, 2003 10:57 pm
Inlägg: 2279
Ort: Uppsala
Tinúviel! Tinúviel!

Citera:
jag skrev aldrig det är fel att vara själv upptagen, det gjorde däremot NI.



Jag skrev aldrig att Jag tyckte det var fel. Jag skrev att Jag inte är lika självupptagen som Wilde eller självgod som Guillou, och att det är omöjligt att vara det.
Ditt "det ante mig...." tolkade Jag dock som nedsättande.

_________________
I'm just an ancient drummer boy and in the wars I used to play.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 28, 2003 9:16 am 
Offline
Vala
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör aug 02, 2003 11:02 am
Inlägg: 527
Ort: Stockholm-Ingarö
Citera:
Jag tänkte fråga er som går på astronomigymnasium, krävs det stora förkunskaper för att klara av det?


Nej, inte speciellt stora. De flesta som valt den linjen har kanske en del kunskaper, då astronomin är ett intresse :)
Men man är ju där för att lära sig! :D

Och framför allt: Människorna som går den linjen är helt underbara och delar de flesta intrssen (så som bla. fantasy).
Vi skiljer oss från mängden och är stolta över det! :D

_________________
Gandalf: Now, listen carefully..
..In fact, it's better if you don't speak at all, Peregrin Took.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 28, 2003 10:00 am 
Offline
Vala

Blev medlem: tor sep 04, 2003 9:30 pm
Inlägg: 616
Ort: Stockholm
faaaan, nu burjar ja undra varför ja inte valde ett astronomiprogram! de e bara två år försent!! :cry: :cry: :cry: :cry:

_________________
Ille mi par esse deo videtur


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 28, 2003 9:41 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: lör aug 02, 2003 8:19 pm
Inlägg: 311
Ort: ö-vik
Många här som gillar astronomi... :D
Såg det första norrskenet för den här hösten när jag var ute. Väldigt svagt dock...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 29, 2003 11:24 am 
Offline
Snaga
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 27, 2003 2:32 pm
Inlägg: 4
Jag har inte skrivit något här tidigare men jag presenterar mig ändå...

Jag heter Johan, är 19 år och jobbar litegran. Gick tidigare i år ut gymnasiet i Teknikprogrammet i Linköping. Jag är inte medlem i någon Tolkienförening eller liknande då jag inte hittat någon sådan lokalt. Jag läste Bilbo, som jag fått av en nära vän till min mamma, för första gången någon gång i lågstadiet och tyckte den var bra. Fick sen triologin, i böcker från 70-talet, men läste den inte direkt då jag tyckte den var svår. 1996, tror jag det var, läste jag den till slut och fastnade för den och fortsatte med Silmarillion. Jag plöjde igenom några böcker till men jag har varit lat och inte läst på länge nu. Håller fortfarande på med De förlorade sagornas bok 1 samtidigt som jag försöker lära mig Quenya.
IRL har jag inga kompisar som är Tolkienintresseade så jag antar att det är därför jag är här. Jag håller inte på med rollspel eller lavj eftersom jag inte känner några som gör det här omkring men skulle gärna börja med det.
Jag har läst några andra fantasyböcker, bl.a. Eddings, Gene Wolfe, Ursula K LeGuin mm, men tycker att Tolkien är den bäste.
Andra intressen är datorer, Sience Fiction, Politik, Musik mm.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 29, 2003 12:15 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör aug 02, 2003 8:14 pm
Inlägg: 210
Ort: Näsbypark
elrohir skrev:
Såg det första norrskenet för den här hösten när jag var ute. Väldigt svagt dock...

Passa på i natt. Om det inte är molnigt kan det bli ett norrsken som inte skådats på 30 år!

_________________
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 29, 2003 12:58 pm 
Offline
Varit med förr....
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 30, 2003 8:59 pm
Inlägg: 680
Ort: Urshult
Tullkasse skrev:
I IRL har jag inga kompisar som är Tolkienintresseade så jag antar att det är därför jag är här.


:-) Är det inte därför vi alla är här? För att vi är sådana nördar att ingen vill umgås med oss IRL *LOL*

Välkommen hit, kompis!!!

_________________
Johan Sandberg
Administratör

Lider av afasi, vilket gör att det jag skriver inte riktigt alltid överensstämmer med det jag menade. Därför ber jag redan nu om ursäkt....


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 29, 2003 5:13 pm 
Offline
Snaga
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 27, 2003 2:32 pm
Inlägg: 4
Johan skrev:
Tullkasse skrev:
I IRL har jag inga kompisar som är Tolkienintresseade så jag antar att det är därför jag är här.


:-) Är det inte därför vi alla är här? För att vi är sådana nördar att ingen vill umgås med oss IRL *LOL*

Välkommen hit, kompis!!!
Tack...

Föresten, mitt nick är grundat på ett namn från Arda... Ni kan väl aldrig gissa vilket? Det var inte jag som förvrängde det utan ett datorprogram... Tyckte bara det lät kul då och nu har det fastnat.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 29, 2003 5:39 pm 
Offline
Manwë
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:16 pm
Inlägg: 350
Ort: Borås
När jag först såg det tänkte jag faktiskt på originalformen av Tulkas - Tulukhastâz....

_________________
Anders Karlsson - Chefsmoderator
Forumregler | Tolkiens Arda


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 54  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010