Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: ons sep 02, 2026 8:31 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 05, 2006 5:30 pm 
Maia

Finarfin skrev:
Jag åkte buss idag. 20 minuter som fick fram all min avsky för ungdomar. Vilka ord de använder. Ingen respekt. Och glor på folk. Alla i åldrarna 13-19 kan dränka sig.

Jag tänker inte gå och dränka mig, bara så du vet det.
Om du är så trött på folk så är ju ett tips att skita i dem, eller göra något åt det i stället för att klaga här på forumet där ingen har gjort något ont mot dig. Visst har du rätt att säga vad du tycker, men du behöver ju inte dra fram det i hälften av dina inlägg.
Nästa gång du känner din avsky börja komma fram kan du ju skratta åt dem i stället för att irritera dig över dem. Du behöver inte bekymra dig om vad de gör, det är deras problem.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 05, 2006 6:18 pm 
Maia

Finarfin skrev:
Jag åkte buss idag. 20 minuter som fick fram all min avsky för ungdomar. Vilka ord de använder. Ingen respekt. Och glor på folk. Alla i åldrarna 13-19 kan dränka sig.

Du behöver väl inte döma ut alla bara för att vissa beter sig barnsligt (även om du förmodligen överdriver lite också). Jag förstår inte hur du kan tro att du är den enda normala tonåringen i Sverige (det verkar iallafall som att du tror det). Så kan du inte bara ge upp allt ditt klagande? Det är ingen som är intresserad.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 05, 2006 6:27 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] tis okt 24, 2006 10:24 pm, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 05, 2006 6:33 pm 
Maia

jag håller med Turambar! skratta åt dem! Det gör iallafall jag och tänk, så mycket trevligare livet blir. Det är dessutom så härligt att se folk le mot okända på stan (edit: inte bara för att jag går omkring och skrattar ÅT folk. jag råkar vara en glad person för det mesta). jag gör det nästan alltid och jag har fått många positiva kommentarere för det! om du ska klaga gör det i en vanlig skrivbok så är det bara du själv som behöver lida av att vara på klagohumör... inte hela TA.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 05, 2006 6:45 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] tis okt 24, 2006 10:23 pm, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 06, 2006 8:15 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Ikväll kommer det att kännas så ensamt! Jag ska sova själv utan min älskade för första gången på snart fem år. Kommer att kännas råmysko. Får säkert svårt att somna. Tur att man har lilla missen i alla fall!

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 06, 2006 10:40 am 
Maia
Användarvisningsbild

Jag håller med resten av TAs "kör"; skratta åt dem istället för att klaga. Ingen av oss vill ta del av allt för många problem. Visst vill vi hjälpa, men inte när en obotlig pessimist som du begår misstaget att dra ut med alla dina tirader. Ja, även jag har mått dåligt (vilket jag ibland skriver om), men istället för att beklaga mig över världens orättvisor löser jag faktiskt problemen - som att jag nu flyttar ifrån den tjejen som jag delade lägenhet under en veckas tid, då hon var en manipulativ nolla. Och jag har också varit mobbad, men jag har lärt mig att man får mer kompisar av att vara en glad och positivt öppen människa än att klaga över allt och alla.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 06, 2006 3:39 pm 
Sinda

Håller helt med Finarfin. Fast jag skulle nog spara migsjälv och de jag känner.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 06, 2006 6:20 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Gud... hur långt ska man egentligen gå för att må bra?

Jag har redan berättat lite om hur jag och min förre detta kompisboende började bråka. Vi är båda av den stolta personlighetstypen, och båda vägrar be om ursäkt för våra diverse misstag mot varandra. Nu är det så att något hände mellan oss under min födelsedag som gjorde att jag flyttade ut. Vi har knappt talat ut sedan dess.

Alla säger att jag gjorde rätt som gjorde det jag gjorde - förutom en tjej. Istället för att hänga med strömmen talar hon ut om vad som hände ur ett känslosynpunkt; att jag gjorde fel som gjorde som jag gjorde, samt att jag gjorde fel som flyttade.

Suck... jag är en stolt människa som försöker följa förnuftet så mycket som möjligt. Men nu vet jag inte vad jag ska tycka. ...

ps. Jag vill inte förtälja allt som hände i detalj; det skulle enbart förlägga allt ur en subjektiv synpunkt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 07, 2006 8:27 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Det gäller alltid i alla situationer att försöka se saker ur den andras synvinkel och sätta sig in i hur det kan kännas om man inte tänker som en själv. Svårt men givande. OCh det är alltid bättre att prata för då går man inte och tror en massa saker och bygger upp historier om vad den andra tycker.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön apr 09, 2006 2:06 pm 
Maia

Igår sov jag och 2 (tekniskt sett 3, den kom in en person mitt i natten, och jag tog för givet att nån kände denna personen )kompisar över hos en klasskompis. Vi hade planerat en trevlig Harry Potter kväll, och till det åt vi pizza och hade det allmänt kul. Det var längesen vi hade hittat på nåt liknande, så det var efterlängtat. Senare under natten plöjde vi igenom Röda Draken och Under Solen också, och vid halv sex-tiden (på morgonen) bestämde vi oss för att kanske sova lite. Trevlig kväll, men nu är jag ganska så trött... :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön apr 09, 2006 5:17 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Min kompis hade Miyazaki-kväll igår. Vi hann dock bara se två filmer och jag kunde inte sova över eftersom jag skulle rida dagen efter.

Så idag har jag alltså ridit. Två gånger till och med. :) Först red jag lektion och sedan hyrde jag en häst som heter Rosa (och jag vet att det inte är ett namn på en valack...). Rosa gör i princip allt man ber honom om (med undantag för att gå i närheten av livsfarliga små plastpåsar och dylika ting) förutsatt att man lyckas kommunicera med honom över huvud taget. Detta är inte det lättaste då man vanligtvis hela tiden måste koncentrera sig på att sitta kvar eftersom Rosa inte verkar veta vilka av hans ben som sitter fram och vilka som sitter bak. :roll: Idag lyckades han dock otroligt bra med att hålla ordning på alla fyra benen, så det ska han ha en stor guldstjärna för! :wink:

Ikväll ska jag se på andra episoden av Smallville säsong fem.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön apr 09, 2006 7:59 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Igår besökte jag bilmässan i STHLM, där hundratals bilar - inkl. min ögonsten, Dodge Viper - väntade på att få mina ögon fastklistrade på deras underbara karosser. ...mer än så kan jag inte säga, då intrycken inte sträcker sig längre än den nivån.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön apr 09, 2006 8:09 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] tis okt 24, 2006 10:21 pm, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön apr 09, 2006 10:03 pm 
Maia

idag har jag tagit en promenad på 1½ mil, ätit min sista semla, skållat 1/4 kg mandel, malt ½ kg mandel, rivit 300 g blockchoklad... en mycket givande dag... men det blir gott på min student iallafall! :D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]