Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: lör aug 29, 2026 9:47 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 20, 2006 11:45 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

London var lika fantastiskt som vanligt! Har gått omkring så mycket så att min fot har vissnat ur totalt och nu haltar jag. Såg en massa kul saker och shoppade loss ända till fredag eftermiddag då matförgiftningen gjorde sig gällande. Sen var det skytteltrafik på toa till in på natten så det var den St. Patricks Day det! :roll: Ät inte thaimat från Engelska gatukök! Tur att vi tog oss hem åtminstone.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 20, 2006 4:20 pm 
Maia

Är hemma pga sjukdom idag :( Fördelen är dock att jag fick mitt bredband igår, så jag klarar mig rätt bra ;)

Hur många härifrån som ska på Sonata Arctica ska till Gtb?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 21, 2006 11:39 pm 
Maia

Turambar skrev:

Hur många härifrån som ska på Sonata Arctica ska till Gtb?

Jag! :wink: ... du råkar inte veta vart Kåren ligger? :roll:

Har varit ganska aktiv på ett Rammstein-forum de senaste dagarna, när jag egentligen borde ha läst på inför samhälls-prov. Får ta och boka helgen för läxläsning istället, jippi...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör mar 25, 2006 5:23 pm 
Maia

Jag ska också till Sonata Arctica i Gtb, vet inte var kåren ligger... En polare som ska med har en syster som pluggar i gtb, så han borde kunna få reda på det... :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör mar 25, 2006 10:06 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Har jag ratt nar jag antar att Gtb ar en forkortning for Goteborg? (Jag har bara hort forkortningen Gbg innan) Om det ar det sa borde Karen ligga nagonstans vid Chalmers. Har namligen for mig att Karen ar en del av Chalmers. Kolla in deras hemsida sa kanske du far reda pa om det ligger dar eller inte.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön mar 26, 2006 10:52 am 
Maia

Min kompis ska höra med sin bror var det ligger, hoppas han vet... :roll: Tja, så småningom borde man väl hitta i alla fall! :P

Hade överraskningsfest för en kompis igår, fast jag är inte så bra på att hålla masken, så jag tror att hon anade vad som var på gång. Kul var det i alla fall, men när klockan började bli mycket blev vi alla lite väl flummiga... :shock:
Idag har jag bokat in hela dan för läxläsning (prov på regeringen, första världskriget, vulkaner) och om jag hinner ska jag färga håret idag.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 28, 2006 11:58 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Hatar, hatar, hatar att gå på kryckor! Det är jättejobbigt för armarna och dessutom så måste jag ner i tunnelbanan med alla trappor och jävulskap. Eftersom SL inte har vänligheten att ha en direktbuss in till stan så måste man på det eländet. Är slut redan nu. Varför kan man inte få bli sjukskriven när det är så här jävligt? :evil: :evil: :evil:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 28, 2006 6:44 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag tycker synnelrigen synd om dig Älva. Men sedan måste man ju kanske, kanske - om du vill - se det från den ljusa sidan; när tränade du armarna så mycket senast? Är det inte bra att de blir fasta nu, lagom till sommarhalvårets [...eller sommarveckans] soliga [...om snön smälter bort] dagar? :roll:

På tal om inget; jag talade med en av mina korridorsgrannkamrater - en väldigt smart grabb (äldre än mig) fråm Zambia. Hans liv har bringat honom många erfarenheter, och jag är glad över att ha fått chans att ta del av dessa. En av hans visdomsord var att försöka använda sig av affirmationer - att, med hjälp av mantraliknande ramsor, övertyga sig om att allt faktiskt är bra. Som exempel på detta talade han om hur han råkade komma vilse i sydafrika men - med hjälp av affirmationerna - lyckades hitta hem igen utan att drabbas av panik. Det får mig att undra över varför jag inte har använt dem innan. Jag har tänkt igenom dem och kommit fram till att de inte är skit, men ändå inte akomonderat kunskapen - alltså använt mig av den.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 28, 2006 9:57 pm 
Maia

Var idag på förhandsvisningen av en riktigt bra film som heter Vikarien och som kommer att gå på "folkets bio"-biografer. Dels var det fantastiskt att vara ute själv, utan barn, dels var det verkligen väl spenderad tid. Kan det bli bättre.. :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor mar 30, 2006 5:26 pm 
Wavemaster of the World

Jag h a t a r rökning! Det borde bannlysas och försvinna från Jorden yta, alternativt att alla som absolut vill förstöra sina lungor tvingas gå med lufttäta, heltäckande dräkter 24 timmar om dygnet och andas in all sin #6%x@ rök själva. Jag tror inte på att det bara är omkring tio procent av den svenska befolkningen (eller vad det nu är) som röker: att döma av hur jag alltid lyckas hamna bakom, framför eller bredvid någon som stinker tobak på tio meters håll på bussen, samt att vi är omgivna av storrökare hemma som förgiftar både trappuppgången och vår lägenhet, måste det vara långt fler. Jag kan ju snart inte gå någonstans utan att få astma och ont i bröstet i timmar efteråt!

Idag på svenskan mådde jag dåligt hela lektionen pga alla rökare i min klass, när jag sedan gick ut ut skolbyggnaden svepte de två rökarna som stod precis utanför dörren in mig i ett väldoftande moln, och på bussen hem var jag naturligtvis omgiven av rökare. Nu är jag darrig och har hjärtklappning pga av bricanylet. Nämnde jag att jag hatar rökning?

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor mar 30, 2006 7:42 pm 
The Magnificent

Håller med dig. Rökning borde förbjudas helt, inte bara på krogar. Dels för att rädda alla oss icke-rökare, som inte vill få i oss andras rök bara för att vi går på stan mm. Dessutom för alla stackare som inte förstår bättre än att slänga bort massa pengar på att förstöra sin hälsa.
Om ni inte bryr er om er själva så kan ni väl tänka på oss?

Därför borde all tobak förjudas enligt lag.

(säger som Mark Levengood; vem fan vill suga på en kall, hård pinne?!)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor mar 30, 2006 8:30 pm 
Wavemaster of the World

Go Mark Levengood! *viftar med flagga*

För mig får de gärna röka lungorna ur sig, om de nu så gärna vill. Man måste ha rätt att få vara korkad, så länge det inte skadar någon annan. Men så länge ingen uppfinner tobak (som då skulle ersätta det som finns att köpa idag) där all skit genom någon kemisk process klistrar sig fast i rökarens lungor, varpå denne endast andas ut koldioxid, borde rökning bannlysas å det snaraste, ja.

Är det inte lustigt att det är monopol på alkohol med syfte att förbättra folkhälsan, men inte tobaksvaror, då dessa - i varje fall sådant som röks - skadar fler (oskyldiga)? Jag tror jag ska försöka att tillfälligt sluta fred med symaskinen och sy mig en liten antiröknings-tröja... "Rök inte på mig" eller "no smoking" på framsidan?

För att inte gå alltför off-topic: Jag har ett historieprov imorgon som jag knappt har läst på till. Inte alls bra.

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre mar 31, 2006 12:27 pm 
Maia
Användarvisningsbild

För att fortsätta off-topic: min far är rökare. Han vet att det är farligt, och vill sluta - men det kan han inte. Och bara för det är han inte korkad.

Bråket i mitt hem fortsätter. Våra sämsta sidor visas upp. Hon är för starkt pådrivande medan jag - i stressen av hennes hårda ord - drar mig tillbaka och uppvisar en patetisk apati. Så som det ser ut idag kommer vi nog aldrig bli sams. Och det värsta är att jag lider av detta; att inte kunna slappna av i sitt egna hem, kunna möta sin kombo med ett leende, skadar mig mer än vad cigarettrök har påverkat mig. Fandå! Men iofs visste jag att det skulle bli så; jag flyttade in för att genomgå en ordentlig utmaning. Om hon var mer flexibel som jag skulle det bli bättre. Men tyvärr... tyvärr hör jag - från andra källor - hur hon talar skit om mig. Patetiskt va? Om jag inte mådde så bra som jag faktiskt gör skulle jag avreagera mig på henne och beskriva henne utifrån negativa superlativ - men det vill jag inte.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre mar 31, 2006 5:02 pm 
Wavemaster of the World

Aderyn skrev:
För att fortsätta off-topic: min far är rökare. Han vet att det är farligt, och vill sluta - men det kan han inte. Och bara för det är han inte korkad.

Jag tycker det var ganska korkat att börja.

Nåja. Nu skall jag inte off-topica mer.

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre mar 31, 2006 7:03 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] tis okt 24, 2006 10:26 pm, redigerad totalt 1 gång.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]