Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: lör aug 29, 2026 9:45 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 19, 2006 7:13 pm 
Maia
Användarvisningsbild

AAAhhh... jag glömde visst lägga till en kommentar, för att visa att jag inte var speciellt allvarlig med min text. Anledningen är att jag inte bryr mig om vad han sa. Han fick sig en rejäl avhylning av undertecknad, så jag har ingen anledning till att låta en liknande idioti tracka ned mitt inre. Men ändå; tack för omtanken :)

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 19, 2006 7:20 pm 
Maia

Kommer inte ihåg någon saga om mannen och pojken och deras åsnor men håller annars med Crumui i stort. Dock kan det ibland vara lättare sagt än gjort. Själv blir jag ganska ofta provocerad trots att jag egentligen vet vem jag är och vilkas åsikter jag faktiskt väljer att bry mig om. Förhoppningsvis blir man bättre på det med åren -det går ju åt en massa onödig energi..

Skönt att höra att du inte låter dig bli nedtryckt!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 19, 2006 7:50 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Olórin skrev:
Själv blir jag ganska ofta provocerad trots att jag egentligen vet vem jag är och vilkas åsikter jag faktiskt väljer att bry mig om. Förhoppningsvis blir man bättre på det med åren -det går ju åt en massa onödig energi..

Man blir bättre med åren. Tro mig! Men först måste man öva upp denna förmåga först. Dock har du en mycket, mycket bra utgångspunkt, i och med vad du skrev. Du kommer att klara av det! Återigen; Tro på mig!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 19, 2006 8:35 pm 
Wavemaster of the World

För att fortsätta off-topicandet...

Olórin skrev:
Kommer inte ihåg någon saga om mannen och pojken och deras åsnor

Den handlade, summerat fritt ur minnet, om en man och hans son som skulle sälja sin åsna på marknaden. För att åsnan skulle vara pigg och utvilad och attraktiv för köpare, bar de två männen den på en bår när de gick hemifrån. Snart stötte de på några vandrare som tyckte att det var korkat att inte rida på åsnan, så sonen satt upp medan mannen fortsatte till fots. De stötte på en grupp som tyckte att sonen var lat som lät sin gamle far knota i gruset, varpå de båda bytte plats. Några förbipasserande kvinnor skällde då ut mannen som behandlade sin stackars pojke så grymt, vilket ledde till att de båda två satt upp på åsnan. Då tyckte förstås någon att detta var grymt mot djuret, och mannen och pojken återgick till att bära åsnan. När sedan näste förbipasserande gjorde narr av dem för att de inte red på åsnan, blev mannen sur och sade att eftersom det inte gick att göra alla till lags, skulle han från och med nu göra precis som han själv tyckte var riktigt.
En trevlig saga. :)

Och för att minska off-topicandet: jag håller på att bli förkyld. Min högra näsborre är särskilt irriterad, vilket innebär att mitt högra öga har gråtit konstant hela dagen. Jag vägrar dock att bli sjuk samma vecka som jag har - förhoppningsvis - två teatrar att se fram emot (samt två prov som jag inte ser fram emot fullt lika mycket).

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 19, 2006 9:02 pm 
Maia

Jag bryr mig inte speciellt mycket om vad folk tycker om mig. jag är den jag är och så är det med det!

och jag håller också på att bli sjuk, eller snarare sjukare igen. var hemma tre dagar förra veckan, och jag fruktar att jag kommer ligga hemma i morgon. vilket är dumt eftersom ajg ska ha prov och dessutom så ska vi lämna in vårt projektarbete på torsdag. de andra i gruppen blir inte så glada på mig i fall jag är hemma i morgon eftersom det är jag som har arbetet hemma hos mig...

ohh...teater... jag vill också! ska se MAMMA MIA! onsdag vecka 10! längtar som en tok!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån feb 20, 2006 11:37 am 
Maia

Jag har precis blivit frisk från min envetna förkylning. Det kom ganska lagom, nu är jag i alla fall frisk lagom till lovet. Har inte gjort så mycket än (det är trots allt bara första dagen på lovet) men på torsdag kommer syrran med sin dotter och hälsar på. Det ska bli trevligt.

Häromdan träffade jag några kompisar, och till min stora förvåning fick jag försenade Alla hjärtans dag presenter. Jag brukar aldrig fira det så jag hade inget att ge till dem... :shock:

Jag ska nog ta och inviga detta lovet med lite Rammstein-musik nu :lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 21, 2006 2:27 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Nyss ankom jag ifrån min andra anställningsintervju någonsin. Och helhetsbetyget är skyhögt; jag blir, med all största säkerhet, anställd. Visst... det var "försten dit"-principen, men då jag äntligen har lyckats uppvisa ett självsäkert jag, kommer det att gå bra.

Jag ska jobba som bokuppsättare inom högskolan Kristianstads skolbibliotek. Medellönen är 2500 kronor per månad; pengar som jag verkligen skulle vilja ha. Dock är mitt nuvarande ämne jädrigt slött, så jag skulle nog vilja arbeta längre tid, och få högre lön. 5000 skulle ju inte sitta fel, kan man ju tycka.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 21, 2006 2:38 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Och vi som har räkningar på mer än 14000 den här månaden. Skulle gärna få lite extra pengar. Kommer inte ha ett skit att handla för när vi åker till London. :evil:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 21, 2006 4:28 pm 
Jag färgade mitt hår igår. Det blev bra.. Jag älskar att ha mörkt hår, är så glad att jag inte är blondin eftersom att det oftast ser så tråkigt ut.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 22, 2006 9:29 pm 
Maia

jag tycker att det beror på vilken blond färg man har... själv är jag jätteblond och det är så pass ovanligt även i sverige så jag är hellre blond än mörkhårig. fast det är svårare att ha uppsatt eftersom allt hår liksom försvinner då och man blir flintskallig... :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 23, 2006 9:08 am 
Maia

Undomiel skrev:
Jag färgade mitt hår igår. Det blev bra.. Jag älskar att ha mörkt hår, är så glad att jag inte är blondin eftersom att det oftast ser så tråkigt ut.

Fast om du är så glad över din hårfärg finns det väl ingen anledning att färga det..

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 23, 2006 9:22 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Jag tycker att naturligt blont hår är det vackraste eftersom det är en såpass ovanlig färg.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 23, 2006 4:59 pm 
Olórin skrev:
Undomiel skrev:

Fast om du är så glad över din hårfärg finns det väl ingen anledning att färga det..

Mja, nu är det ju så att min vanliga hårfärg är helt enkelt Brun, varken ljusbrun eller mörkbrun bara brun så jag har färgat mitt hår mörkbrunt..

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 23, 2006 5:03 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Nu vill jag hem och soooova! Det är så jobbigt att jobba när man inte är riktigt frisk.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 24, 2006 1:36 am 
Maia

det är så himla skönt! har skrivit klart vårt projektarbete idag! det blev bara ~100 A4-sidor! :)
skrev dessutom mitt (gissningsvis) bästa fysikprov idag på hela året (säger iofs inte sådär jättemycket...) och det är helt underbart!

Det är dessutom mer eller mindre bestämt att jag ska hyra häst i sommar. sitter och kollar foderpriser för att ha ett hum om vad det kostar men det kommer att bli billigare eftersom stället jag ska ha den på har egen odling och dessutom är släktingar. :)

i morgon blir det dessutom tjejkväll med några tjejer från klassen och sen bär det av mot Österrike en vecka! så jag är på toppenhumör! tjohoo! det har jag inte varit på såå lång tid nu. och det är så SKÖNT!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]