För att fortsätta off-topicandet...
Olórin skrev:
Kommer inte ihåg någon saga om mannen och pojken och deras åsnor
Den handlade, summerat fritt ur minnet, om en man och hans son som skulle sälja sin åsna på marknaden. För att åsnan skulle vara pigg och utvilad och attraktiv för köpare, bar de två männen den på en bår när de gick hemifrån. Snart stötte de på några vandrare som tyckte att det var korkat att inte rida på åsnan, så sonen satt upp medan mannen fortsatte till fots. De stötte på en grupp som tyckte att sonen var lat som lät sin gamle far knota i gruset, varpå de båda bytte plats. Några förbipasserande kvinnor skällde då ut mannen som behandlade sin stackars pojke så grymt, vilket ledde till att de båda två satt upp på åsnan. Då tyckte förstås någon att detta var grymt mot djuret, och mannen och pojken återgick till att bära åsnan. När sedan näste förbipasserande gjorde narr av dem för att de inte red på åsnan, blev mannen sur och sade att eftersom det inte gick att göra alla till lags, skulle han från och med nu göra precis som han själv tyckte var riktigt.
En trevlig saga.
Och för att minska off-topicandet: jag håller på att bli förkyld. Min högra näsborre är särskilt irriterad, vilket innebär att mitt högra öga har gråtit konstant hela dagen. Jag vägrar dock att bli sjuk samma vecka som jag har - förhoppningsvis - två teatrar att se fram emot (samt två prov som jag inte ser fram emot fullt lika mycket).