Igår upplevde jag en slö kväll; den utlovade festen blev inte av. Därför tillbringade jag en tid med tjejer och killar från min korridor. Tyvärr blev allt inte bra... efter att ha gått ut hördes ett högt skratt från rummet där jag "festade". Självklart leder det till en reflexmässig tanke; att de skrattar åt mig!
Senare på kvällen, eller rättare sagt; under den extremt tidiga natten, promenerade jag till en närliggande bar, där jag skulle möta en tjejkompis, och hennes vänner. Fyra killar sällade sig till gruppen, och vi var tillsammans, fram till dess att baren stängde klockan 2. Eftersom jag knappast ville missa chansen att festa med dessa nya människor, och tvinga blyga mig till att skapa ett möte med okända människor, följde jag med dem till hennes korridor, som ligger två tre kilometer från där jag sitter nu.
Där hade vi trevligt. Vi drack och söp, samt spelade klädpoker - något som jag, ärligt talat, länge har sett fram emot. Tiden gick, och till slut blev det enbart 7 personer kvar; 3 tjejer och 4 killar. Till slut orkade jag inte vara kvar; självförtroendet fick en knäck av en viss fakta: att de tre tjejerna hängde på de tre andra killarna. Jag kände mig ensam i gänget... något liknande händer ju aldrig mig! Därför kommer frågorna; vad "saknar" jag, som de killarna har, och har ni upplevt samma sak som mig, och känt likadant?
Till detta hör till att dessa killar inte hör av det tänksamma släktet som jag, och kanske du, tillhör. De är riktiga alfahannar ...med allt vad de innebär.
Jag vet att detta låter fånigt; men det verkar vara en del i att inte ha det rätta självförtroendet som krävs för ett sådant beteende - såsom det skrivs i
denna sidan, via en av deras självförtroendefrågor;
"You're at a party full of eligible singles. Not one person shows any interest in you. Do you leave feeling unattractive and uninteresting?"
Självklart vet jag att den bästa lösningen är att kämpa sig upp till självförtroendet. Men... sitter jag nu, vid datorn, efter att enbart ha givit mig fyra och en halv timmas sömn, kan jag inget annat, än att försöka lära mig av andras effarenheter. Och var... ja var... kan jag hitta mer liksinnande människor än här?