Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: mån aug 31, 2026 12:27 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1438 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 96  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 16, 2005 12:04 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag såg nyinspelningen av "På västfronten, intet nytt" - den nyinspelningen som spelades in som en tv-film. Filmen var bra; visade vilket helvete ett krig är. Och den kändes verklighetstrogen. Med den förstod man nästan hur Tolkien kände sig, då alla hans vänner dog som flugor, i det långa kriget.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 16, 2005 8:56 pm 
The Magnificent

Madagascar. Riktigt bra tecknad film, med Chris Rock som huvudrolls-röst. Den var bra för att vara tecknad, och pingvinerna var helt klart skönast.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 17, 2005 9:14 am 
Är den bra??
Funderar på att gå å se den.. :P Men först Wedding Crashers..

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 17, 2005 4:04 pm 
The Magnificent

Som jag skrev ovan så är den ganska bra, men jag skulle iaf inte betala för att se den, såå bra är den inte.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 21, 2005 12:44 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

I helgen har jag hyrt Ghostbusters, Kill Bill, The Butterfly Effect och Terminator 3.
Alla filmer var bra och Kill Bill och The Butterfly Effect kommer nog in på min 30-topplista över bästa filmer. Även om Kill Bill var överdriven ( mycket sprutar väl inte blodet heller) och varför måste de tvunget använda svärd när en hederlig pistol är mycket bättre. Ska nog hyra tvåan imorgon...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 21, 2005 2:32 pm 
Wavemaster of the World

Ska ta och hyra Butterfly Effect någon gång. Efter det att jag hyrt Donnie Darko, vill säga. Och så var det ju Fantomen på operan, också...

Hursomhelst. Såg The Shining igår. Inte en kotte såg ut som jag föreställt mig (Jack Nicholson... huuu), den absolut bästa händelsen i boken hade de gjort om till en erotisk scen, "läskig musik" spelades så ofta att det blev rent av löjligt (tanken kanske var att få publiken att sitta som på nålar precis hela filmen igenom, men det funkar inte så bra i praktiken...) och spänningsmomenten utnyttjades väldigt dåligt. Ta till exempel scenen där Wendy hittar en pappersbunt på Jacks skrivbord där denne har skrivit samma mening om och om igen ("all work and no play makes Jack a dull boy"): hon bläddrar igenom sida efter sida, att Jack är förryckt blir tydligare allteftersom musiken stegras; man vet att nu, precis nu när musiken når sitt klimax kommer Jack komma in i rummet. Men vad händer? Musiken tonar ned, och Wendy står fortfarande och bläddrar bland pappren (vi har förstått nu att samma mening står skrivet på alla papper i den där bunten, faktiskt). Först kommer Jack. Nej, dålig filmatisering.

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 21, 2005 3:12 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Det tyckte ju också King som gjorde en egen tv-version.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 21, 2005 3:16 pm 
Wavemaster of the World

Ah, och det var den som gick i två delar med en veckas mellanrum mellan varje del alldeles nyligen, som jag glömde att se?

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 21, 2005 3:19 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

troligtvis.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 21, 2005 3:25 pm 
Wavemaster of the World

Heh.

Kom på en sak, med anledning av att jag såg lite av en film igår förmiddag vid namn The Pagemaster (Den oändliga historien-wannabe, förövrigt). Någon som såg en jättesöt film vid namn "Den modiga lilla brödrosten" som liten? Nostalgi...

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 22, 2005 8:55 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Va!? The Shining som är en av de otäckaste mest gastkramande filmer jag sett! Går inte att se om man är bakis för ångesten blir alldeles för svår... Jack Nicholson är i sitt esse. Bara scenen när ungen åker trehjuling och det blir tyst varje gäng han åker över mattorna är ju en underbar effekt.

Tv-serien däremot var ju en total flopp. Vilken smörja! Jag blev inte rädd en enda gång och skådespelarinsatserna var medelmåttiga.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 22, 2005 9:18 am 
Maia
Användarvisningsbild

På tal om filmer, eller "filmer", kan jag nämna "collision course", i sammanhanget.

Med i den filmen, är bland annat krokodiljägaren Steve Irvin, med fru.

Jag kan knappast kalla den för en film. Det är bara en lam ursäkt för att visa Irvins djurkunskaper, samt våghalsighet, inför en större publik.

Film eller inte, han pratar lika mycket med kameran, såsom han gör i tv-serien.

Handlingen - det som gör tv-serien till en film - är tämligen pinsam. En satelit som krachlandar i jorden, närmare bestämt "in the outback of down under". SJälvklart måste CIA leta efter den. Problemet är dock att 3/4 av filmen tillägnas familjen Irvin.

Nå. Har ni sett den?

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 22, 2005 9:23 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Nej, men jag gillar krokodiljägaren. Han är så entusiastisk och hängiven sitt intresse och sånt gillar jag. Att han liknar min plastpappa gör inte saken sämre.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 22, 2005 3:08 pm 
Wavemaster of the World

Älva skrev:
Va!? The Shining som är en av de otäckaste mest gastkramande filmer jag sett! Går inte att se om man är bakis för ångesten blir alldeles för svår... Jack Nicholson är i sitt esse. Bara scenen när ungen åker trehjuling och det blir tyst varje gäng han åker över mattorna är ju en underbar effekt.

Jag blev då inte rädd en enda gång (även om Nicholson kan ge en mardrömmar vilken film han än deltar i). I boken däremot fick jag hjärtklappning av kvinnan i badkaret, för att inte tala om när Jack sen gick upp och såg handtaget till den låsta dörren långsamt vridas om...
Nåja. Smaken är ju som bekant delad. :)

Såg förresten "Alla talar om Grace" på teve för nån vecka sen. Lite söt film, men ingen som fastnar i minnet direkt.

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 22, 2005 7:34 pm 
Crumui skrev:
(även om Nicholson kan ge en mardrömmar vilken film han än deltar i)

Det där är sanning! :P Något som jag har personliga erfarenheter av ;P

Alla talar om Grace=skit!

Jag har läst Varsel och har sett halva filmen.. boken är ju knappt läskig men jag håller med om att delen med den läbbiga tjejen är hemsk i boken men skit i filmen... måste kolla på filmen...

The Butterfly effect är ju skiitbra :) skulle sett den på bio om den inte varit 15-årsgräns.. :P

Idag har jag varit på bio och sett The Wedding crashers. Skiiiitkul. satt å asgarvade hela filmen.. :P heheheheh

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1438 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 96  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]