Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor aug 20, 2026 9:50 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 54  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 29, 2004 8:08 pm 
Redaktionen

Som vi har sagt MÅNGA gånger tidigare är detta en tråd för presentation. Om ni vill diskutera serien V får ni skapa en ny tråd. Om ni ändå fortsätter tas era inlägg bort omedelbart!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 30, 2004 10:45 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Förlåt! Det är så svårt att avhålla sig från synd när dylika frestelser dukas upp framför ögonen på en. :oops:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 30, 2004 6:55 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Sorry!
Bockar och bugar och skäms och lovar bot och bättring...

Fortsätt med presentationerna nu gott folk!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 31, 2004 3:27 am 
Maia
Användarvisningsbild

hejsan,

är en ganska stressad tjej som alltid har en uppsats att skriva (eller som just idag - tre). jag är född i september -82, så för tillfället är jag 21. båda mina föräldrar läste sagan om ringen i tonåren, och som liten var min mamma alltid mån om att mata mig med en rimlig dos fantasy när det var dags att läsa godnattsaga. jag kanske var 8-9 när mamma nös sig igenom (böckerna höll på att falla isär och var dammiga) såväl bilbo som trilogin, och jag kan inte tacka henne nog än idag. något år senare började jag läsa själv på allvar (kunde läsa när jag var 4-5, men det tog ett tag innan läslusen bet sig fast) och då vart det mest tvillingböckerna (detektivtvillingarna - inte de där från sweet valley) men även narnia (som jag först på senare dagar insåg var bibeln, fast med ett par ord ändrade här och där...) och sagan om belgarion. det tog tills jag var 15 eller så innan jag läste om tolkienböckerna på svenska. när jag var 18 läste jag the original and best, och sedan dess har det väl blivit några gånger till!

jag är för övrigt beroende av böcker på det sättet att jag inte kan sova utan att läsa i någon timma innan jag släcker, och jag brukar alltid ha minst ett par böcker på gång (för tillfället är det watership down och silmarillion).

kan lägga till min meritlista att jag aldrig gillat något pojkband, utan lyssnade på guns n roses och aerosmith när NKOTB regerade annorstädes i klassen... det utvecklade sig på någon vänster till britpop som jag nu har lämnat bakom mig. musik är ett lika stort intresse för mig som böcker, och jag längtar hem till sverige för att se four tet på accelerator! spelar gitarr och de som bor i stockholm kan lyssna på någon gammal demo som står på lava och skräpar.

hem till sverige ja... bor för tillfället i norwich, england (ca. 2 timmar norr om london med tåg) där jag studerar engelska och översättning på the university of east anglia. inne på andra året av tre, men vill gärna läsa ett MA i literary translation i london. först måste jag dock få ett relatvit bra slutbetyg...

sista intresset är film. jag jobbar deltid på en biograf här i norwich och det är inte hälften så kul och glamoröst som det verkar. men man får se alla filmer gratis, och dessutom oftast före alla andra, och det är ju något man nästan kan skryta om. gillar även jacksons filmer, och försöker att inte haka upp mig på olikheter med böckerna - det jobbet klarar min mamma av alldeles utmärkt, så till den milda grad att jag börjar försvara PJ..

det här verkar som ett schysst ställe, och jag hoppas jag kommer hänga med i svängarna!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 31, 2004 12:09 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Välkommen hit!

Jag gillade också Guns N´Roses istället för NKOTB i min ungdom... :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 26, 2004 10:51 pm 
Maia

Det var gansk länge sedan någon presenterade sig.... :wink:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 27, 2004 12:17 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Ja och det har kommit en massa nya... :( Trist, man är så nyfiken...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 27, 2004 8:59 pm 
Sinda

Jag kan presentera mig.
Jag går ettan i gymnasiet, Bild och form. Det är roligt, jag skulle nog dö av tristess om jag gick samhälle eller nåt sånt. Jag har spelat fotboll i tio år, mest som mittfältare. Det är också roligt. Jag lyssnar mycket på musik fast jag själv inte kan spela något. Mest blir det Nirvana, klassiskt eller något mystiskt jag eller min syster hittat på internet. Det var min syster som introducerade Midgård för mig då hon la Bilbo på mitt nattduksbord en kväll för......typ sex, sju år sen. Det var bra gjort. Jag läser mycket fantasy och försöker sega mig igenom klassiker (Just nu "Idioten") men det har inte blivit så mycket läsning på sistone då min skola skoningslöst lassar läxor och omöjliga uppgifter på oss stackars elever. Trots det är jag i allmänhet en lycklig människa (speciellt nu på våren) och några av mina livsmål är att besöka Paris, Rom, Aten, Florens och Venedig. Att bli rik på kuppen skulle inte skada.
Jag har även en bror, han har tyvärr vuxit och blivit längre än en hob så jag kan inte använda honom som skalenlig modell längre.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 28, 2004 12:18 pm 
Sinda

Måste komma ihåg att skriva en presentation någon gång :roll: .
Har tyvärr inte tid nu :( .

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 28, 2004 4:48 pm 
Dvärg

Jag är då Annie och är 15 år. Ska börja på gymnasiet till hösten, ska gå ett specialutformat program som heter Miljö.
Jag bor i en liten by (på sommaren strömmar det hit turister, så om man vill kan man kalla det semesterort... hihi) som ligger utanför Halmstad.

På fritiden blir det mest pluggande men om jag har tid så umgås jag med mina kompisar, lyssnar på musik (nuförtiden blir det mest Counting Crows, Coldplay, the Smiths och the Cure) och naturligtvis så brukar jag läsa. Jag läser ganska mycket fantasy, mest Tolkiens böcker... Jag har alltid tyckt om att läsa och skriva och av alla böcker jag läst är det inga som slår Tolkiens fantastiska berättelser. Men det vet ni säkerligen redan om...

Senast redigerad av Anniie_lotr tis maj 18, 2004 5:58 pm, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 06, 2004 10:39 pm 
Hobbit
Användarvisningsbild

Kanske dags att man presenterade sig då, nu när jag börjat posta efter en mycket lång tid som lurker.

Jag är i varje fall 21, snart 22, bor i Uppsala och studerar till civilingenjör. Läste Härskarringen första gången i fyran, varpå jag raskt läste om den ett flertal gånger. Med filmerna så väcktes intresset rejält till liv igen, och jag kan återigen kalla mig för tolkienist (även om en rejäl omläsning behöver genomföras under sommaren). Väntar ivrigt på RotK EE, samt Robin Hobbs senast Fool-bok (som jag förhoppningsvis får i födelsedagspresent, har väntat så länge nu att jag ofrivilligt blivit utsatt för spoilers :cry: ) Är inte en särskilt intressant person, har inga särskilda fritidsintressen förutom mitt intresse för Tolkien och hans världar.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 06, 2004 11:23 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Kul att se att Jag inte är den enda Uppsalabon här.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 11, 2004 3:29 pm 
Okej.. jag kan oxå presentera mej..

Jag är en 91:a(12, snart 13 år) som alltså är yngst här på sidan(skulle jag tro så hacka inte på mej om jag stavar som en kråka ;)...). Jag heter Louise och bor med mina föräldrar och min katt Legolas i Skarpnäck som ligger i sthlm. Jag spelar fotboll och rider men har tyvärr ingen möjlighet att ha häst :( .. Jag började läsa Sagan om ringen när första filmen hade haft premiär och innan dess så hade jag redan, som typ 6:åring, fastnat i Harry Potter-träsket :P.. Jag hittade till TA när TA bara var en "frågesida" på SF-bokhandeln(som naturligtvis är min favoritaffär, har faktist handlat där i många år..).. sen när TA fick sin egen sida och fick ett forum så blev jag medlem nästan direkt men eftersom att jag var dålig på forum så fattade jag inte hur man skickar inlägg förrän nångång i November typ :lol:
Jaja.. det var jag då...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 11, 2004 3:50 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag tycker att jag påminner en hel del om dig... :)

Jag avskyr verkligen fotboll, men för övrigt verkar vi ha stora likheter. Hästar, Harry Potter och introduktion till Sagan om ringen är ganska indentiskt.
Jag bor med mina föräldrar och en hund, och jag är väl några månader äldre än dig.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 12, 2004 12:17 pm 
Beledhel skrev:
Jag tycker att jag påminner en hel del om dig... :)

Jag avskyr verkligen fotboll, men för övrigt verkar vi ha stora likheter. Hästar, Harry Potter och introduktion till Sagan om ringen är ganska indentiskt.
Jag bor med mina föräldrar och en hund, och jag är väl några månader äldre än dig.

spoooky ;)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 54  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]