Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön aug 16, 2026 6:47 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1438 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 96  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 30, 2007 2:34 pm 
Sinda

Lady in the Water

Blev positivt överraskad av denna film, tycker att Shyamalan är en ojämn regissör men i denna film hittar han känslan med en unik saga. Skådespelarna är överlag bra, musiken är passande, effekterna är rätt anonyma vilket förstärker helhetsintrycket för mig. Bristen på logik i handlingen är väl det som är sämst med filmen och drar ned mitt betyg lite men den är klart sevärd och ligger lite över en medelfilm.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 30, 2007 7:36 pm 
Maia

Click

En komedi som inte bara erbjuder en hel del skratt utan även har ett mycket viktigt budskap att förmedla.

Betyg: 4/5

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 30, 2007 7:57 pm 
Wavemaster of the World

Corintur, är Click väldigt i stil med de andra filmer Sandler har spelat med i? Tänk Little Nicky och Big Daddy; flamsig och rätt plump? Jag skulle kunna tänka mig att se den med tanke på dess budskap (tillsammans med vänner som inte orkar med annat än komedier) om humorn inte är alltför tramsig...

Senast sedda film är Little Miss Sunshine - en berättelse om en dysfunktionell och udda familj som alla klämmer in sig i en skåpbil för att följa med yngsta dottern som skall deltaga i en skönhetstävling. Långt ifrån så mycket komedi som baksidetexten ger sken av, men åh! vilken mysig liten film! Man blir helt varm i kroppen av att se den. :) Rekommenderas å det bestämdaste.

AlexTook skrev:
Letar just nu efter en karaktär som jag kan hitta insperation för att göra min lajv karaktär ännu bättre. Än så länge blir det en blandning mellan Morgaine och Eowyns personligheter.

Se bara upp så att din karaktär inte blir alltför "Mary Sue"-ig (Morgaine och Éowyn är båda starka, självständiga kvinnor), det vill säga alltför perfekt. Det är roligare - både för dig själv och dina medlajvare - att spela roller med brister.

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 30, 2007 9:25 pm 
Maia

Crumui skrev:
Corintur, är Click väldigt i stil med de andra filmer Sandler har spelat med i? Tänk Little Nicky och Big Daddy; flamsig och rätt plump? Jag skulle kunna tänka mig att se den med tanke på dess budskap (tillsammans med vänner som inte orkar med annat än komedier) om humorn inte är alltför tramsig...

Jag måste säga att jag har inte sett någon utav de två filmerna du nämner så jag har tyvärr lite svårt att göra den jämförelsen. Faktum är att jag inte kan komma på någon Sandler film jag har sett, även om det är så att jag säkerligen har sett någon.
Mängden material i filmen som jag skulle kalla flamsigt är ytterst begränsat, men det finns där. Jag skulle definitivt inte säga att "humorn är alltför tramsig". Men visst alla har olika smak och olika humor.
Så här när filmen sjunkit in lite så kan jag konstatera att jag nog innan jag såg filmen hade tänkt mig att jag hyrt en ganska lättsam komedi men fick mig en "tyngre" komedi där man kanske inte skrattar jätteofta men ändå ibland då då och där man (eller i alla fall jag) ansåg budskapet som viktigt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 30, 2007 11:22 pm 
Noldo
Användarvisningsbild

Sean Astin har ju en liten biroll i Click som han enligt mig klarade av galant.

De filmer jag såg senast var Spider-Man 1&2 och de är mkt bra gjorda. Särskilt actionscenerna och skådespelarinsatserna övertygar. Då syftar jag främst på Tobey Maguire (Spider-Man/Peter Parker).

Jag håller tummarna för att uppföjaren som snart är på bio blir ännu bättre.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 02, 2007 8:44 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Highlander. Mmm gillar första filmen fortfarande men det är skrämmande att det är så länge sen den kom. Det var ju nyss vi satt och grät till "Who wants to live forever."

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 02, 2007 1:12 pm 
Sinda

Ringers: Lord of The Fans

Bra dokumentär som lyckas att förmedla det jag alltid har kännt och upplevt. :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 03, 2007 3:45 pm 
Redaktionen

Älva skrev:
Highlander. Mmm gillar första filmen fortfarande men det är skrämmande att det är så länge sen den kom. Det var ju nyss vi satt och grät till "Who wants to live forever."

Vem har inte gråtit till "Who wants to live forever"? :cry:
Sen grät man igen när man såg Highlander II, men av andra orsaker...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 04, 2007 8:52 pm 
Maia

Hm, har inte sett Highlander men såg däremot Highlander II då jag och min nuvarande man skulle gå på bio tillsammans för första gången. Det är nu femton år sedan och jag minns den fortfarande som bland det sämsta jag någonsin sett.. :? Förutom oss två var det tre stycken andra i biosalongen.. andra måste varit smartare än vad vi var.. :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 04, 2007 9:46 pm 
The Magnificent

Efter ganska långa påtryckningar från kompisar så har jag till slut sett första spiderman-filmen. Tyckte den var ganska bra, kunde varit både bättre och sämre. Känns dock redan som att man sett den iom att jag sett batman, vilka känns som exakta kopior av varandra... Dessutom var det en del scener som verkade vara helt tagna ur andra filmer, bl.a kill, kill, kill... från gladiator och gollums monolog.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 06, 2007 5:28 pm 
Maia

Spiderman 3, vad kan jag säga det var en del cool action, en del välmotiverade utläggningar och en del utfyllnad. På det stora hela utan att avslöja något så tyckte jag att filmen var ganska bra, kanske inte i klass med de 2 första filmerna.

Betyg: 3/5

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 12, 2007 6:52 pm 
Maia

You, Me and Dupree, typisk amerikansk komedi. En del skratt och ganska förutsägbart. Jag hade högre förhoppningar av filmen

Betyg: 2/5

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 12, 2007 8:16 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Spy Game Med bland andra Brad Pitt

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 12, 2007 8:28 pm 
Noldo
Användarvisningsbild

För exakt en vecka sedan såg jag Spiderman 3. Bra action! Jag gillar särskilt scenen där "svarte" Spider Man sitter på toppen av Empire State Building.

Jag är dock glad att jag inte läst serietidningens version innan filmen. Möjligt att jag skulle bli besviken då. :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 13, 2007 10:01 am 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Magnolia
Fantastiskt drama där ett antal människors liv skildras under en dag. Med bl.a. Tom Cruise och John C Reilly. Den är tre timmar lång, men man är fast hela tiden, den är så hypad (oj, nu händer det saker, gud vad spännande. Nej, nu bytte de historia, varför? oj, här händer det saker med. Nej, varför gör du så?! osv...)
Är helt klart med i min topp 20-lista över de bästa filmer jag har sett.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1438 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 96  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]