Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:31 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 66 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 24, 2006 12:21 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Som svar på din e-posthälsning på helgon:

Dekadens är ett härligt uttryck för den totala njutningen i att vara människa fullt ut. Tar tacksamt emot!


Eftersom du har spärrat mig från att svara dig eller be om förklaringar varför jag utesluts från din s.k. vänlista så är jag ju tvungen att uttrycka min åsikt någonstans.

Och man kan läsa en intressant fundering kring fenomenet i det senaste dagboksinlägget på min sida på helgon.

Välkommen dit förresten allihop jag heter Tintalle och min dagbok är öppen för alla intresserade!

Bild Önskar dig allt gott i livet Nerloth och önskar att du en gång kommer att kunna lägga band på alla dessa otroligt starka känslor som bor inom dig.

Kram på dig och lycka till! Bild

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 24, 2006 4:30 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Antar att det är rätt ställe att posta följande på (från "Är du aktiv?"-tråden):
Nerloth II skrev:
Den stegrande kamelen skrev:
Jag har fortfarande svårt att smälta eller förlåta Gustavs paranoida anfall i somras, då han helt obefogat fördrev forumets mest intressante skribent.

Syftade inte det på Ohlmarxisten?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 24, 2006 8:27 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Turambar skrev:
Syftade inte det på Ohlmarxisten?

Jo, det gjorde det. I fallet Nerloth är jag inte insatt, så där vill jag inte uttala mig, även om jag får hålla med om att det är dåligt att inte åtgärda inloggningsproblemet. OK om de ansvariga har problem med det tekniska, men då kan man åtminstone höra av sig och meddela att så är fallet.

Angående Gustav så betvivlar jag inte att han är en "jävligt trevlig människa", som Beledhel uttryckte det. Jag har inte träffat honom personligen, men han har verkat sympatisk de gånger jag varit inblandad i diskussioner med honom mailledes och på forumet. Problemet är bara att han verkar ha svårare att hantera kritik än någon jag träffat på. Och kanske var han, när det här begav sig i somras, helt enkelt ur gängorna efter allt arbete med översättningen. Jag vet själv hur man kan bli om man har jobbat alltför hårt alltför länge.

Hur som helst så överreagerade han våldsamt på några små harmlösa påpekanden och någon liten retsamhet med glimten i ögat från Ohlmarxisten, och gick till helt hysteriskt och obefogat angrepp. Dessutom blandade han på ett oacceptabelt sätt samman sina roller som vanlig forumdebattör och som forumadmin, och iklädde sig den senare rollen bara för att lägga makt bakom orden när han som vanlig debattör kände sig förnärmad. När han så dessutom blev hotfull, då fick Ohlmarxisten nog och lämnade forumet - för gott, som det verkar, vilket är en oersättlig förlust. Att Gustav i efterhand i all tysthet har rensat bort hela diskussionen tyder på dåligt samvete. Han insåg väl kanske själv när han läste om det hela efter att ha lugnat sig att han varit snett ute.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 24, 2006 9:03 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Nerloth II skrev:
Gustav vill uppenbarligen inte att jag ska kunna logga in här mer


Men vore det isåfall så väldigt konstigt? Efter att han gett dig ett förtroende så utnyttjar du det och raderar allt du haft som ansvarsområde för att du blir sur. Jag är inte säker på att jag skulle vilja ha en sån på mitt forum.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 24, 2006 10:58 pm 
Offline
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 11, 2004 8:51 pm
Inlägg: 2678
Ort: Djurgården
Nerloth II skrev:
En sak är dock säker: fel går att åtgärda, och VILL man göra det så tar det knappast en vecka. :roll: Vill man däremot inte kan man förstås skylla på "strul med forumet" i en vecka eller mer utan att lyfta ett finger för att åtgärda det. Precis vad som skett här. Gustav vill uppenbarligen inte att jag ska kunna logga in här mer, men är inte man nog att kunna säga det rakt ut till mig. :lol: Haha, jag kan bara hånskratta. Med en sådan "ledare" finns det inte mycket hopp. Detta forum kommer att förfalla.
har jobbat som telefonsupport för tele2 i snart två månader och kan säga att inget är såpass lätt att det går att fixa på direkten. vi får ofta ta emot kritik från kunder som förväntar sig att just deras problem ska kunna lösas bara genom att trycka på en knapp. Varefter när vi inte gör så, får höra att vi är värdelösa skitar. :?

_________________
Snart så är det fredag då försöker vi igen


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 25, 2006 1:31 am 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Oj, här har det hänt en del ... Självklart har jag inte gjort något med din ordinarie användare, Nerloth (om jag velat det hade det varit lättare att spärra ip-numret). Du har visserligen inte kontaktat mig, men genom Älva har jag förstått att det på något sätt blev fel när du ändrade din mejladress. Den här typen av teknikproblem är för avancerade för mig att lösa, men DrRotmos kan säkert rätta till det. Men tror du inte att det skulle funka igen om vi bytte tillbaka till din gamla mejladress? Vilken var det? Hör av dig till mig så kan vi säkert lösa det här.

Det är ett problem just nu att jag måste agera ställföreträdande för de tre mer teknikinitierade som tidigare har administrerat forumet i olika perioder.

Den stegrande kamelen: Uppenbarligen har vi uppfattat användaren helt olika i det här fallet. För mig hade det blivit svårt att vara på forumet, så jag kände mig hänvisad till att säga ifrån; det känns tråkigt att det inte stämde överens med din åsikt. För några veckor sedan tog jag bort tråden, hela var helt enkelt off topic samtidigt som den inte hade någon funktion längre utöver att ha ett negativt innehåll som varken jag eller någon annan blir glad av. Men om det var något du undrade över så har jag säkerhetskopior av modererat material sparat på datorn.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 66 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010