Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 6:15 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 03, 2004 11:19 pm 
Offline
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 19, 2003 10:57 pm
Inlägg: 2279
Ort: Uppsala
Danne skrev:
Och respekt för andra och deras åsikter har du inte mycket till övers för heller eller? Skulle inte du bli lärare?


Jag har respekt för andra. Dock anser Jag inte att de har rätt sätt påverka Mitt språkbruk. Och då orden inte har samma mening för oss (eftersom Jag är närapå (extrem) ateist, och då Jag har klargjort det för alla /;inklusive släktingar som har velat haft Mig som Gudfader för deras barn) så tycker Jag inte att de inte borde ta åt sig.


Danne skrev:
Ibland är det ett jävla tjöt om Off topic disskusioner och rensningar hit och dit men nu passar det minsann


Och Jag klagar aldrig på sådant som är skadligt för diskussionen ifråga.

_________________
I'm just an ancient drummer boy and in the wars I used to play.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 03, 2004 11:26 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: mån okt 13, 2003 1:16 pm
Inlägg: 2068
Fëanor skrev:
Danne skrev:
Och respekt för andra och deras åsikter har du inte mycket till övers för heller eller? Skulle inte du bli lärare?


Jag har respekt för andra. Dock anser Jag inte att de har rätt sätt påverka Mitt språkbruk. Och då orden inte har samma mening för oss (eftersom Jag är närapå (extrem) ateist, och då Jag har klargjort det för alla /;inklusive släktingar som har velat haft Mig som Gudfader för deras barn) så tycker Jag inte att de inte borde ta åt sig.


Jag förstår och respekterar dina synpunkter, men problemet är att det inte är lätt att veta om man ska ta åt sig eller inte, om man inte väl känner till dina åsikter i frågan. Av den anledningen anser jag att det är bättre att undvika sådant som andra kan uppfatta som stötande eller kränkande på ett diskussionsforum för allas trevnad, och för sakfrågornas främjande (även om jag misslyckas ibland).

Jag skulle personligen inte tycka om om någon rökte säg i en tunnebanevagn, även om den personen skulle tycka att det vore OK.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 26, 2005 4:46 am 
Offline
Uruk
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor dec 04, 2003 6:29 pm
Inlägg: 19
röka säg?

Men nog får jag hålla med Feanor om språkbruk och att folk tar åt sig alldeles för lätt, han har rätt att svära om han vill, att förbjuda något sånt på ett forum är lite väl "barnvänligt" tycker jag....

Sen måste jag även passa på o berömma Theoden Ednew för din ypperliga filmsmak vilket framgår i din kommentar :) En mycket bra film. Den där "sjunde inseglet" är en av dom filmer som ligger högst på min lista..


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010