Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 12:24 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 92 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 18, 2004 1:44 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Frän? :?

Själv tycker jag att Gandalf Grå är en mysfarbror och att Aragorn är en bra hjälte. Lågmäld och mild. Skönt att slippa alla "hjältehäftiga" kommentarer. Han känns mycket äkta.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 18, 2004 4:14 pm 
Offline
Dvärg

Blev medlem: sön feb 15, 2004 11:51 am
Inlägg: 75
Ort: Halmstad
Jag gillar alla i brödrarskapet. Mest gillar jag nog, om jag måste välja, Strider... Han är så grym, så mystisk och så fri...

Gandlaf är också någon som är en favorit. Han är en sådan som man kan luta sig mot och öppna sig för. Han är så klok och vis och han vet alltid vad som ska göras...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 18, 2004 5:18 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Jag gillar Boromir mest. Det är nog hans enorma stolthet som gör att jag välker honom. Annars, om man bortser från stoltheten, väljer jag Aragorn för att han är så ädel

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 20, 2004 10:59 am 
Offline
Noldo

Blev medlem: tor feb 19, 2004 2:31 pm
Inlägg: 454
Ort: Göteborg
Jag får nog utnämna Aragorn till min favoritkaraktär. En man som har arbetat medvetet och hårt i sextio år för att nå sitt mål är värd all respekt. Att även erkänna för sig själv sina mål och sin kapacitet höjer bara aktningen. Ende medtävlaren till favoritplatsen är Boromir som har samma strävan efter sina mål, dock en något mindre vis karaktär. Att Boromir inte är med pga ett olyckligt frånfälle i slutet av första delen berövar honom förstaplatsen.

Det är ingen av karaktärern som jag ogillar. Minst intressant tycker jag att Legolas är. Levt så länge och ändå förmår han inte visa upp större kunskaper om omvärlden än de övriga i sällskapet.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 24, 2004 6:44 pm 
Offline
Östring

Blev medlem: sön jan 11, 2004 6:43 pm
Inlägg: 42
Ort: Frogmorton
jag tror Aragorn e min favorit. Iaf så länge han e utbygdsjägare, lite hemlig å så. Men d kan oxå va rätt störande när han: jag är aragorn, son av arathorn, kung osv..... men så länge han e Strider kan han springa, slåss, snacka på "alla" språk, massa om naturen å så... d e så ja vill ha honom, annars e han lite för mkt ibland.

_________________
Merenwen Telemnar
I came, I saw, I.... became very happy when I found this place.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre mar 26, 2004 7:02 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Det verkar vara många som stör sig på Aragorn efter att han har accepterat att han ska bli kung...


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön mar 28, 2004 4:21 pm 
Offline
Avar

Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:52 pm
Inlägg: 163
Ort: Sundsvall
Sam är favvon

Gimli är tråkigast.

I filmen är Pippin bäst..han är så otroligt cool

_________________
/ Petter


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 29, 2004 3:55 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Túrin Turambar skrev:
Det verkar vara många som stör sig på Aragorn efter att han har accepterat att han ska bli kung...


det är jantelagen som spökar, skulle jag gissa. vi svenskar irriterar oss alltid på när saker och ting går bra för andra. min favorit... jag vet att när jag var liten och mamma läste böckerna för mig för första gången (ja, sedan dess har jag läst dem själv. ahem.) vet jag att jag brukade leka sagan om ringen med mina högst uttråkade kompisar som hellre ville leka affär. då brukade jag vara legolas, för det var häftigt med alver. men sedan så kom éowyn in i bilden, och då glömdes legolas helt bort. éowyn är min hjältinna då som nu, men räknas ju knappast i sällskapet. av de nio säger jag sam. eller merry. eller kanske pippin.

jag tror inte det var någon jag ogillade speciellt, men nu har min uppfattning färgats av filmerna där frodo och legolas slåss om platsen som mest irriterande för "jag ser såhär deprimerad ut hela tiden, förutom när jag faller i trans och gnyr" respektive "ingenting jag säger spelar någon som helst roll egentligen, men vilken tur att jag åtminstone är trevlig att titta på".


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 29, 2004 3:14 pm 
Offline
Avar

Blev medlem: fre mar 12, 2004 12:54 am
Inlägg: 172
Ort: "Den dansande [sic] ponnyn"
Nog kan det vara nämnda lag som spökar. Förresten, välkommen till forumet, Vanja!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 29, 2004 11:23 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
tack och bock! eller nig, kanske :o)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 20, 2004 8:18 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tis dec 16, 2003 7:29 pm
Inlägg: 688
Ort: Vänersborg
Mina favoriter är absolut Frodo och Sam. De har ett så starkt vänskapsband! :D
...fast annars så är Aragorn, pippin och Legolas bra.
8)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Min favorit
InläggPostat: tor jun 10, 2004 7:04 am 
Offline
Uruk

Blev medlem: sön feb 08, 2004 7:04 pm
Inlägg: 21
Ort: Hudiksvall
Min favorit i brödraskapet är Boromir för han verkar vara en bra person om man bortser från hans pappa Denethor. Som använder honom som nästan en slav.

_________________
"Come not between the Nazgûl and his pray!"


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 12, 2004 12:15 pm 
Offline
Wavemaster of the World

Blev medlem: mån apr 19, 2004 6:10 pm
Inlägg: 2010
Ort: Världen
Jag gillar Gandalf (speciellt som grå). Började nästan grina när jag trodde att han dog i Moria och sen blev jag överlycklig när han kom tillbaka... ända tills han kläckte ur sig något i stil med: "Gandalf? Ja, det var mitt namn förut. Men ni kan fortfarande få kalla mig Gandalf."
Då kändes det som om han inte var samma gamla Gandalf längre (vilket ju var sant), och det kändes lite sorgligt.

_________________
"Det har alltid varit kyrkans uppgift att försöka motverka förtryck." - präst i lokaltidningen

Ha. Ha. Ha.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 12, 2004 6:32 pm 
Offline
Uruk

Blev medlem: fre maj 21, 2004 10:18 pm
Inlägg: 11
Favoriten får bli Legolas bara för att jag har gillat alver ända sen jag läste böckerna första gången. den jag gillar minst vet jag inte finns nog ingen alla har något bra så ............nä avstår kommer inte på någon :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 12, 2004 6:37 pm 
Offline
Wavemaster of the World

Blev medlem: mån apr 19, 2004 6:10 pm
Inlägg: 2010
Ort: Världen
Jo, alver är härliga (önskar att jag var en!) men jag har ingen speciell favorit... synd att inte Aredhel ingick i Brödraskapet.

_________________
"Det har alltid varit kyrkans uppgift att försöka motverka förtryck." - präst i lokaltidningen

Ha. Ha. Ha.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 92 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010