Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: mån maj 13, 2024 8:06 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 66 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 09, 2009 11:56 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör sep 02, 2006 4:19 pm
Inlägg: 1705
Ort: Örebro
Turambar skrev:
För att filmerna ska hjälpa forumet att bli riktigt aktivt igen måste nog hela sidan uppdateras mer kontinuerligt. Som det är nu har ju till och med nyhetsrapporteringen dött ut, senaste nyheten kom för snart ett år sedan. Jag minns att det var några som snackade med Gustav i våras, är det någon som har hört av honom sedan dess?


Ja, Vi har ju tappat tre tunga namn, Gustav, Virre och Älva. Det var ju de som skötte de mesta av nyhetsskrivandet. dessa var ju också väldigt aktiva på forumet.

_________________
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.” - G. K. Chesterton
Sägnen om Amornia - Stenbrons hemlighet http://www.amornia.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 09, 2009 5:01 pm 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Vad jag vet har inte så många tillgång till att skriva på nyhetssidan. Jag antar att det är Gustav som tilldelar behörighet, och han är ju inte närvarande längre. Alla förändringar som det finns förslag på, går inte att genomföra så länge det är Gustav som "äger" forumet.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 09, 2009 5:05 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 20, 2008 8:48 pm
Inlägg: 2426
Finns det ingen som kan komma i kontakt med Gustav på något sätt?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 09, 2009 6:08 pm 
Offline
Hobbit

Blev medlem: tor okt 21, 2004 2:19 pm
Inlägg: 68
Ort: Växjö
Ja, man tycker ju att någon borde kunna komma i kontakt med Gustav på något vis, via telefon eller e-post exempelvis. Även om han själv inte längre känner sig motiverad att driva sajten längre, så borde han ju inte ha något emot att den drivs vidare i ny regi.

I och med lanseringen av Hobbiten-filmerna så kommer det nog att hända mycket som den Tolkien-intresserade allmänheten finner intressant, och är det någonstans det borde uppdateras frekvent med nyheter så är det ju just här. Hittar fler besökare hit så kommer nog forumet också att per automatik bli mer aktivt. Jag saknar djupare kunskaper i Tolkien-mytologin, men skulle kunna tänka mig att ingå i en framtida nyhetsredaktion om en sådan skulle vara möjlig. Men åter till kärnfrågan: finns det ingen som kan kontakta Gustav på något vis? Och ännu viktigare: finns det några som kan tänka sig att ta över ansvaret för sajten?

_________________
Farbror Melkor, vet du vad?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 09, 2009 7:05 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3823
Ort: Göteborg
Gustav har nyligen börjat skriva igen på schlagersidan han hänger på, efter närmare ett halvårs tystnad. Kanske kommer han tillbaka hit också? Om inte så går det kanske åtminstone att nå honom den vägen. Ett tag var jag orolig att han hade lagt ner det där med internet för gott...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 05, 2009 10:00 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons mar 19, 2008 5:20 pm
Inlägg: 740
Ort: Kristianstad
Den stegrande kamelen skrev:
Gustav har nyligen börjat skriva igen på schlagersidan han hänger på, efter närmare ett halvårs tystnad. Kanske kommer han tillbaka hit också? Om inte så går det kanske åtminstone att nå honom den vägen. Ett tag var jag orolig att han hade lagt ner det där med internet för gott...


Har Gustav på fb men känner honom inte.
Kan framföra vad ni vill ha sagt.

_________________
Last to fall was Turgon, Gondolin's Lord,
Who fell in his Tower wielding Glamdring, his sword."

The fall of Gondolin


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 06, 2009 12:01 am 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Jag har mailat honom i veckan, men han har inte svarat än.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 22, 2009 2:03 pm 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
Jag har aldrig haft något med nyheterna att göra, förutom att jag raporterade saker. (I teorin kan jag däremot tydligen fortfarande ladda upp nyhetsuppdateringar)

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 04, 2010 1:57 am 
Offline
Uruk
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jan 05, 2010 9:47 pm
Inlägg: 15
Jag tycker den här tråden kan tas bort. kommer man som ny till det här forumet och ser den här tråden kan man bli lurad å tro att ingen hänger här.

Det är inte dött här, forumet skulle dock
behöva en uppfräschning men det är allt,
forumet lever så som jag ser det.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 04, 2010 8:14 am 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Balder skrev:
Jag tycker den här tråden kan tas bort. kommer man som ny till det här forumet och ser den här tråden kan man bli lurad å tro att ingen hänger här.

Det är inte dött här, forumet skulle dock
behöva en uppfräschning men det är allt,
forumet lever så som jag ser det.
Du har helt klart en poäng här.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 04, 2010 12:18 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Jag är helt emot att radera diskussioner om det inte finns extremt bra skäl (att byta namn på tråden till något mer positivt kan jag möjligen gå med på). Dock tycker jag inte att vi ska fastna i att försöka utföra plastikkirurgi på det stackars forumet, för det kommer inte att lösa några verkliga problem. En medlem som kommer ny till forumet lär knappast döma hela forumet efter en tråd.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2010 2:51 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Fel tråd att posta i, men jag hittar inte den där det känns som om liknande saker har diskuterats förr...

På huvudsidan har det ju inte hänt någonting på evigheter tyvärr och man undrar om det ligger på is eller om Gustav har slutat helt. Någonstans funderade folk på att försöka ta över huvudsidan har jag för mig. Men, min fråga nu: citaten överst på huvudsidan, det är många av dem jag inte känner igen, (i alla fall inte sedan sidan slutade att uppdateras) vem har varit framme och bytt dem?

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2010 9:23 pm 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Lord of the Grey Havens skrev:
Fel tråd att posta i, men jag hittar inte den där det känns som om liknande saker har diskuterats förr...

På huvudsidan har det ju inte hänt någonting på evigheter tyvärr och man undrar om det ligger på is eller om Gustav har slutat helt. Någonstans funderade folk på att försöka ta över huvudsidan har jag för mig. Men, min fråga nu: citaten överst på huvudsidan, det är många av dem jag inte känner igen, (i alla fall inte sedan sidan slutade att uppdateras) vem har varit framme och bytt dem?
Har inte de citaten en slumpvalsfunktion som gör att olika citat poppar fram då och då? Jag skulle tro att det rör sig om gamla citat som du bara inte sett förut då andra slumpats fram istället.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dött här
InläggPostat: tis nov 30, 2010 3:25 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3823
Ort: Göteborg
Det var alldeles väldigt vad dött här har blivit!? Inte ett inlägg på flera veckor? Tråkigt att se.

Själv har jag inte varit här på ett par månader. Det beror på att jag blev "bortskrämd" av Randalin och Ohlmarxisten. :wink: Jag såg nämligen att dessa båda avgivit en del högintressanta kommentarer på min hobbyöversättning av FotR. Det är jag förstås mycket tacksam för, men jag har tyvärr inte haft tid och ork att ge synpunkterna den uppmärksamhet de förtjänar. (Jag har överhuvudtaget inte ens sneglat åt den där översättningen sedan förra vintern.) Eftersom det hade känts oförskämt att glatt pladdra vidare i andra ämnen men strunta i översättningskommentarerna så har jag hållit mig borta. Men nu orkar jag inte göra det längre! Så jag ber om ursäkt istället: Randalin och Ohlmarxisten, ursäkta att jag inte har tagit mig an era mycket välkomna synpunkter. Jag lovar att jag skall göra det - någon gång snart, fast inte just nu...

_________________
Min pågående översättning av Tolkiens ringsaga (länk)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dött här
InläggPostat: tis nov 30, 2010 4:47 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 29, 2004 9:40 pm
Inlägg: 3164
Ort: Hobsala
Den stegrande kamelen skrev:
Randalin och Ohlmarxisten, ursäkta att jag inte har tagit mig an era mycket välkomna synpunkter. Jag lovar att jag skall göra det - någon gång snart, fast inte just nu...

Det är väl inte mer än rätt åt oss att vi hålls på sträckbänken, med tanke på hur länge du fick vänta på kommentarerna. :wink:

_________________
Be mig inte om råd, för då säger jag både nej och ja.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 66 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010